Audyt SEO

Co to jest audyt SEO?

brain Uzyskanie czo艂owych miejsc w wynikach wyszukiwania mo偶na osi膮gn膮膰 przede wszystkim dzi臋ki prawid艂owej optymalizacji swojej strony internetowej. Aby wiedzie膰 czego potrzebuje akurat Twoja strona, konieczne jest przeprowadzenie kompleksowej analizy strony, nazywanej r贸wnie偶 audytem SEO.

Audyt SEO sprawdza aktualn膮 kondycj臋 witryny. Poprawnie wykonany pozwala wskaza膰 wszelkie elementy, kt贸re wp艂ywaj膮 negatywnie na proces indeksacji i ocen臋 witryny, a tym samym na pozycjonowania strony w wyszukiwarce. Badany jest m.in. content strony, jej kod 藕r贸d艂owy, struktura i nawigacja, szybko艣膰 dzia艂ania, wp艂yw na odczucia u偶ytkownik贸w (UX) oraz wiele innych czynnik贸w. Dodatkowo audyt wskazuje sugerowane dzia艂ania pod k膮tem znalezionych nieprawid艂owo艣ci, a tak偶e pozwala okre艣li膰 potencja艂 strony. Raport z wykonanego audytu zawiera r贸wnie偶 dodatkowe pomys艂y na ulepszenie strony. Wynikiem poprawy wskazanych element贸w b臋dzie w pe艂ni zoptymalizowana strony przyjazna u偶ytkownikom. Dlatego te偶 decyduj膮c si臋 na audyt firmy BauerSEO mo偶esz liczy膰 na wiarygodn膮 ocen臋 serwisu zgodnie ze wskaz贸wkami dla webmaster贸w Google.

Przepis na profesjonalny audyt SEO

Audyt SEO wykonywany przez BauerSEO to zawsze kompleksowa analiza ca艂ego serwisu. Ze wzgl臋du na kilkaset niepodanych do oficjalnej informacji czynnik贸w wp艂ywaj膮cych na proces pozycjonowania, nasz audyt jest mo偶liwie szczeg贸艂owy i rozbudowany. Wynik audytu strony, bior膮c pod uwag臋 istotne elementy przy ustalaniu rankingu w wyszukiwarce, mo偶na podzieli膰 na dwie cz臋艣ci:

Analiz臋 On-Site 鈥 badane s膮 podstawowe elementy optymalizacyjne i wszelkie informacje na temat danej domeny. Rezultatem przeprowadzonego audytu On-Site jest szczeg贸艂owy raport przedstawiaj膮cy mi臋dzy innymi:

  • Informacje og贸lne o serwisie 鈥 wiek domeny, ilo艣膰 zaindeksowanych podstron.
  • Wynik sprawdzenia podstawowych element贸w optymalizacyjnych, np.
    • tagi tytu艂owe,
    • meta opisy,
    • instrukcje dla robot贸w (znaczniki meta robots oraz plik robots.txt),
    • przekierowania,
    • znaczniki kanoniczne,
    • dost臋pno艣膰 serwisu pod jednym adresem.
  • Raport z analizy contentu strony 鈥 ocena tre艣ci dost臋pnej na stronie pod k膮tem warto艣ci dla u偶ytkownik贸w. Ocena contentu wraz z poszczeg贸lnymi nag艂贸wkami HTML oraz znacznikami wyr贸偶niaj膮cymi.
  • Raport linkowania wewn臋trznego 鈥 weryfikacja nawigacji strony i dost臋pu do innych podstron serwisu.
  • Mapa strony 鈥 weryfikacja mapy XML serwisu.
  • Wynik analizy Page-speed 鈥 sprawdzenie szybko艣ci dzia艂ania witryny i dostosowania do urz膮dze艅 mobilnych.
  • B艂臋dy na stronie - maj膮ce wp艂yw na rankingowanie w wyszukiwarce.

Audyt SEO wykonywany przez BauerSEO to zawsze kompleksowa analiza ca艂ego serwisu. Ze wzgl臋du na kilkaset niepodanych do oficjalnej informacji czynnik贸w wp艂ywaj膮cych na proces pozycjonowania, nasz audyt jest mo偶liwie szczeg贸艂owy i rozbudowany. Wynik audytu strony, bior膮c pod uwag臋 istotne elementy przy ustalaniu rankingu w wyszukiwarce, mo偶na podzieli膰 na dwie cz臋艣ci:

Analiz臋 Off-Site 鈥 badane s膮 podstawowe czynniki zewn臋trzne wp艂ywaj膮ce na ranking w wyszukiwarce. Podczas analizy badane s膮 takie elementy tak:

  • Linki przychodz膮ce do serwisu 鈥 znacz膮cy wp艂yw na popularno艣膰 serwisu w Google maj膮 powi膮zania z innymi stronami, a szczeg贸lnie linki przychodz膮ce. Wa偶ne jest, aby zbada膰 nie tylko ilo艣膰 ale i jako艣膰 link贸w.
  • Widoczno艣膰 w mapach Google 鈥 prezentacja firmy w Mapach Google pomaga zaistnie膰 na rynku lokalnym.
  • Obecno艣膰 w Social Media 鈥 aktywno艣膰 na portalach spo艂eczno艣ciowych to dzisiaj obowi膮zek, wp艂ywa zar贸wno na popularno艣膰 Twojej dzia艂alno艣ci, jak i serwisu WWW.

Przedstawione wy偶ej elementy to oczywi艣cie niekompletne lista. To zaledwie namiastka czynnik贸w sprawdzanych podczas wykonywanego audytu SEO. Pe艂na analiza powinna zawiera膰 r贸wnie偶 takie informacje jak odpowiedni dob贸r s艂贸w kluczowych, czy plan dalszej strategii promocji witryny w sieci.

Pami臋tajmy, 偶e raport z wykonanego audytu powinien porusza膰 poni偶sze kwestie:

  • og贸lna ocena serwisu,
  • ocena wybranych element贸w strony,
  • liczba link贸w przychodz膮cych wraz z ilo艣ci膮 domen,
  • sygna艂y spo艂eczno艣ciowe,
  • wskaz贸wki dotycz膮ce poprawy optymalizacji strony,
  • raport widoczno艣ci witryny w wyszukiwarce.

Jakie korzy艣ci daje audyt SEO w pozycjonowaniu?

Prowadzenie analiz pozycjonowanej strony internetowej to podstawa pracy ka偶dego SEO specjalisty. Analiza On-Site i Off-Site to wykrycie wszelkich mankament贸w wp艂ywaj膮cych negatywnie na pozycje w wyszukiwarce Google. Dzi臋ki audytowi mo偶liwe jest podj臋cie skutecznych dzia艂a艅 maj膮cych na celu uzyskanie lepszych efekt贸w w procesie pozycjonowania.

Je偶eli w ostatnim czasie odnotowa艂e艣 spadek ruchu w serwisie b膮d藕 od d艂u偶szego czasu nie udaje si臋 uzyska膰 lepszych wynik贸w pozycjonowania koniecznie skontaktuj si臋 z BauerSEO.

Przeprowadzenie audytu SEO to niedo艂膮czony element promocji ka偶dej witryny. Dzi臋ki takiej analizie mo偶emy podj膮膰 skuteczne dzia艂ania w celu pozycjonowania strony.

Podsumowuj膮c, przekazuj膮c nam pod opiek臋 swoj膮 witryn臋 mo偶esz liczy膰 na:

  • wskaz贸wki jak poprawi膰 kluczowe elementy pod k膮tem pozycjonowania,
  • zidentyfikowanie technicznych b艂臋d贸w witryny,
  • odnalezienie podstron i fragment贸w strony wymagaj膮cych rozbudowy,
  • dane analityczne zwi膮zane z widoczno艣ci膮 i ruchem na Twojej stronie,
  • przygotowanie indywidualnej strategii pozycjonowania Twojej strony.

Kiedy najlepiej wykona膰 analiz臋 strony?

Chocia偶 podstaw膮 pracy ka偶dego SEO Specjalisty jest cykliczna analiza parametr贸w strony, istniej膮 szczeg贸lnie wa偶ne momenty, w kt贸rych warto wykona膰 audyt:

  • budowa nowej strony internetowej,
  • modernizacja lub rozbudowa strony, np. uruchomienie sklepu internetowego lub bloga,
  • zmiana promowanej domeny (rebranding),
  • otrzymanie kary r臋cznej od Google,
  • brak oczekiwanych rezultat贸w prowadzonych dzia艂a艅 marketingowych,
  • firmy konkurencyjne wyprzedzaj膮 Ci臋 w wynikach wyszukiwania,
  • nag艂a utrata wysokiej skuteczno艣ci pozycjonowania,
  • ch臋膰 osi膮gni臋cia jeszcze lepszych efekt贸w ni偶 dotychczas.

Dla kogo audyt?

Dane zebrane w wyniku naszych audyt贸w mog膮 przyda膰 si臋 ka偶demu, kto ma zwi膮zek z budow膮, prowadzeniem i pozycjonowaniem strony internetowej. To idealne narz臋dzie dla:

  • w艂a艣cicieli firm i stron internetowych (w tym sklep贸w internetowych),
  • pracownik贸w z dzia艂贸w marketingu i sprzeda偶y,
  • programist贸w i web-deweloper贸w,
  • specjalist贸w z bran偶y SEO/SEM.

Nale偶y pami臋ta膰, 偶e wynik przeprowadzonego audytu SEO przedstawia ocen臋 og贸ln膮 strony internetowej pod k膮tem czynnik贸w wp艂ywaj膮cych na ranking w wyszukiwarce uwzgl臋dniaj膮c standardy zgodnie z wytycznymi dla webmaster贸w Google.

Koszty i czas wykonania audytu

Czas oczekiwania na wykonanie audytu to zazwyczaj od kilka do kilkunastu dni roboczych w zale偶no艣ci od wielko艣ci strony. Cena przeprowadzenia takiego audytu r贸wnie偶 nie mo偶e zosta膰 sztywno zdefiniowana. Wymagane jest tutaj przede wszystkim indywidualne podej艣cie do klienta. Kwota uzale偶niona jest od wielu czynnik贸w, m.in. od wielko艣ci witryny, czy ilo艣ci promowanych s艂贸w kluczowych.

馃摚 Zacznij pozycjonowanie strony ju偶 dzisiaj! 馃摚
Podaj adres strony, kt贸r膮 chcesz promowa膰: