Dlaczego moja witryna nie rankinguje? Często odpowiedź leży u podstaw. Nawet najbardziej zaawansowane działania pozycjonerskie mogą nie przynieść efektów przy braku odpowiedniej struktury, skomplikowanej nawigacji wewnętrznej czy przestarzałej technologii, która powoduje że strona ładuje się zbyt długo. Tak jak podczas budowy domu, proces promocji swojej witryny w sieci powinniśmy zacząć od podstaw - czyli od stworzenia fundamentów pod działania pozycjonera. Poniżej przedstawiamy 5 głównych filarów, o które powinna zostać oparta przyjazna pod SEO strona internetowa.
Jednym z głównych elementów prawidłowo zbudowanej witryny jest jej struktura. W szczególności istotna jest w przypadku sklepu internetowego jako strony z wieloma typami podstron. Odpowiednia liczba zagłębień i przypisanie typów podstron zapewni nie tylko doskonałą nawigację, ale również równomierny przepływ PageRanku na stronie. Prawidłowe zaplanowanie struktury pozwoli również na uniknięcie wielu niewartościowych stron przejściowych przedstawiających podobne treści. Istnienie stron przejściowych może prowadzić do obniżenia rankingu witryny! Aby przybliżyć Państwu ten element przedstawimy przykłady błędnej i poprawnej budowy strony.
Błędna struktura witryny z użyciem stron przejściowych:
Prawidłowa struktura witryny:
Nawigacja wewnętrzna to istotny element budowy każdej strony internetowej. Jej zadaniem jest ułatwienie poruszania się po stronie zarówno użytkownikom jak i robotom wyszukiwarek internetowych. Dzięki odpowiedniej konstrukcji nawigacja ułatwia indeksację strony przez Google. Tak fundamentalny element strony warto przemyśleć już przed rozpoczęciem budowy witryny.
Poniżej przedstawimy najistotniejsze wskazówki mogące pomóc w przygotowaniu optymalnej nawigacji wewnętrznej:
Przygotowując teksty na swoją stronę zadbaj o to, aby były one unikalne. Treści, które nie są duplikatami trafniej odpowiadają na zapytania użytkownika i dlatego są lepiej ocenianie przez wyszukiwarki. Staraj się budować wartościowy i ciekawy content, który przyciągnie do Ciebie nowych czytelników. W przygotowaniu treści nie stawiaj tylko na teksty, posługuj się zdjęciami czy infografikami, aby jeszcze sprawniej odpowiedzieć na pytanie użytkownika.
Dbanie o unikalność treści powinno mieć swoje zastosowanie również wewnątrz serwisu. Duplikat powstaje w momencie, gdy pod dwoma różnymi adresami występuje ta sama treść. Występowanie duplikatów wewnętrznych niekorzystnie wpływa na proces pozycjonowania witryny w związku z tym ich optymalizacja jest konieczna. Nie wszystkie duplikaty można odnaleźć na pierwszy rzut oka. W tym momencie powinna wkroczyć firma pozycjonerska, która za pomocą swojego doświadczenia oraz narzędzi przeanalizuje indeks witryny i zaproponuje odpowiednie rozwiązanie sytuacji.
Coraz istotniejszym czynnikiem rankingowym jest szybkość ładowania witryny. W skrajnym przypadku długo ładująca się witryna może mieć problemy z indeksowaniem przez Google. Jest również istotna dla użytkowników, gdyż pozwala na szybkie dotarcie do poszukiwanej treści.
Na co zwrócić szczególną uwagę?
Szybkość ładowania strony internetowej możesz sprawdzić za pomocą narzędzia Google PageSpeed Insight. Nie należy tutaj mylić wyniku z tego narzędzia z faktyczną prędkością ładowania strony w postaci czasu w sekundach, ale w zbiorze przestrzeganych reguł. Narzędzie to pomoże nie tylko określić jakie elementy w witrynie wymagają jeszcze poprawy, ale sprawdzi jakie metody są już przestrzegane.
W kontekście najnowszych algorytmów wyszukiwania coraz większy wpływ na ranking strony ma dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych.
W trakcie projektowania strony internetowej zaplanuj również, aby poprawnie wyświetlała się zarówno użytkownikom smartfonów jak i tabletów. Możesz skorzystać z dwóch popularnych rozwiań czyli strony mobilnej i strony responsywnej.
Strona mobilna to odrębna wersja witryny mająca najczęściej oddzielną strukturę URL oraz CMS. Często różni się treścią od wersji dla użytkowników urządzeń stacjonarnych i wyświetla się tylko dla urządzeń mobilnych. Strona responsywna automatycznie dostosowuje rozdzielczość witryny w zależności od urządzenia, przedstawia te same treści i adresy URL.
W przeszłości wykorzystanie zalecanego rozwiązania jakim jest strona responsywna niosło za sobą dodatkowe koszty, jednak aktualnie większość szablonów popularnych silników jest już przystosowana do RWD (Responsive Web Design).
Chcesz sprawdzić czy Twoja witryna jest Mobile-Friendly? Skorzystaj z oficjalnego narzędzia do testowania dostosowania od urządzeń mobilnych Google.
Zapraszamy również do zapoznania się z ofertą i cennikiem na pozycjonowania stron internetowych.
📣 Zacznij pozycjonowanie strony już dzisiaj! 📣
Podaj adres strony, którą chcesz promować: