Content Marketing

Co to jest content marketing?

Content marketing jest to rodzaj strategii w reklamie i promocji internetowej, wykorzystywanej dla pozyskania sta┼éego grona klient├│w. Niekiedy stosuje si─Ö dla niego zamiennie spolszczone okre┼Ťlenie ÔÇô marketing tre┼Ťci, przy czym pod poj─Öciem tre┼Ťci (czyli w┼éa┼Ťnie contentu) nale┼╝y rozumie─ç bardzo szeroki zbi├│r materia┼é├│w, tj. teksty, grafika, nagrania wideo, muzyka, itp. Strategia skupia si─Ö na trzech g┼é├│wnych obszarach aktywno┼Ťci, w ramach kt├│rych podejmuje si─Ö szereg czynno┼Ťci. Podstawowe obszary dzia┼éania w ramach content marketingu to:

  • tworzenie tre┼Ťci,
  • publikowanie i dystrybuowanie tre┼Ťci,
  • promowanie tre┼Ťci i budowanie zaanga┼╝owania.

G┼é├│wnym za┼éo┼╝eniem marketingu tre┼Ťci jest zbudowanie z Klientami relacji silnych, d┼éugotrwa┼éych, intensywnych i opartych na zaufaniu oraz emocjach. Konieczno┼Ť─ç zdobycia lojalno┼Ťci i utrzymania zaanga┼╝owania podyktowana jest obecnie dynamik─ů zmian, nasyceniem rynku, nasileniem konkurencji oraz rosn─ůcymi wymaganiami odbiorc├│w. W obliczu tego silne wi─Özi z Klientami stanowi─ů ogromny kapita┼é dla przedsi─Öbiorstwa. Przek┼éadaj─ů si─Ö bowiem na powtarzalno┼Ť─ç zakup├│w b─ůd┼║ korzystania z us┼éug.

Mechanizm content marketingu

Marketing tre┼Ťci odchodzi od jednokierunkowego przekazu stosowanego powszechnie w tradycyjnych spotach reklamowych. Celem jest budowanie relacji i wywo┼éywanie interakcji mi─Ödzy mark─ů a odbiorc─ů. Dlatego content marketing to przedsi─Öwzi─Öcie sk┼éadaj─ůce si─Ö z kilku etap├│w, d┼éugotrwa┼ée i rozbudowane.

Etap I: Przygotowanie

W marketingu tre┼Ťci ogromne znaczenie ma jako┼Ť─ç. Content musi by─ç oryginalny. Nie mo┼╝e kopiowa─ç zawarto┼Ťci innych stron. Ponadto musi odpowiada─ç na potrzeby odbiorcy, czyli by─ç u┼╝yteczny. Informacje w nim zawarte powinny by─ç przedstawione w spos├│b interesuj─ůcy i atrakcyjny. Musi anga┼╝owa─ç odbiorc├│w do podejmowania r├│┼╝nych dzia┼éa┼ä (zakupu, zapisania si─Ö do newslettera, zostawienia komentarza, itp.).

Etap II: Publikowanie

Dystrybucja tre┼Ťci umo┼╝liwia dotarcie do okre┼Ťlonej grupy os├│b. Odbywa si─Ö trzema drogami: przez w┼éasne kana┼éy (w┼éasny blog, strona internetowa, social media), przez kana┼éy op┼éacane (p┼éatne serwisy, portale bran┼╝owe, blogi eksperckie, kampanie Facebookowe, itp.) oraz razem z tre┼Ťciami przekazywanymi przez odbiorc├│w.

Etap III: Promowanie

Promocja contentu ma na celu rozpowszechnienie informacji o opublikowanej tre┼Ťci. Nale┼╝y jednak pami─Öta─ç, ┼╝e promocja polega na dotarciu do odbiorc├│w z informacj─ů, ┼╝e na stronie internetowej lub na blogu pojawi┼é si─Ö nowy post lub nagranie, natomiast dystrybucja to opublikowanie tego posta na blogu b─ůd┼║ umieszczanie nagrania na vlogu. Do promocji mo┼╝na stosowa─ç rozwi─ůzania podobne jak przy dystrybucji, ale w jeszcze szerszym zakresie np. remarketing, reklamy Google Adwords, reklamy na Facebooku, sieci kontekstowe.

Narz─Ödzia content marketingu

Stosowanie w praktyce marketingu tre┼Ťci wi─ů┼╝e si─Ö z umiej─Ötnym wykorzystaniem narz─Ödzi dost─Öpnych dla tej strategii. Do najpowszechniej wykorzystywanych zalicza si─Ö:

  • artyku┼éy i poradniki na stronie lub blogu,
  • social media,
  • newslettery,
  • ilustracje oraz zdj─Öcia,
  • infografiki,
  • mikrostrony.

Du┼╝a popularno┼Ť─ç artyku┼é├│w oraz poradnik├│w jako narz─Ödzi content marketingu wi─ů┼╝e si─Ö z ich pojemno┼Ťci─ů informacyjn─ů. Pozwalaj─ů na zamieszczenie du┼╝ej ilo┼Ťci materia┼é├│w odpowiednio sformatowanych, co przek┼éada si─Ö na u┼╝yteczny charakter tre┼Ťci. Uwag─Ö u┼╝ytkownik├│w przyci─ůgaj─ů bardzo skutecznie fotografie, infografiki oraz nagrania wideo, z uwagi na ┼éatwiejsze i szybsze przyswojenie danych ni┼╝ poprzez czytanie artyku┼éu. Media spo┼éeczno┼Ťciowe s─ů z kolei bardzo dobrym narz─Ödziem z uwagi na bardzo du┼╝─ů popularno┼Ť─ç w┼Ťr├│d u┼╝ytkownik├│w.

Jakie korzy┼Ťci daje content marketing?

Wykorzystanie content marketingu w budowaniu wizerunku marki, a tak┼╝e szeroko rozumianej kampanii reklamowej firmy, niesie ze sob─ů korzy┼Ťci. Rzetelnie zaplanowana strategia marketingu tre┼Ťci zapewnia:

  • zbudowanie trwa┼éej i silnej relacji z odbiorc─ů,
  • utrzymanie grona sta┼éych Klient├│w i pozyskiwanie nowych,
  • lepsze dostosowanie oferty do potrzeb Klienta,
  • kszta┼étowanie wizerunku eksperta w bran┼╝y,
  • budowanie ┼Ťwiadomo┼Ťci produktu,
  • popraw─Ö rozpoznawalno┼Ťci marki na rynku,
  • wi─Öksze zainteresowanie wsp├│┼éprac─ů ze strony kontrahent├│w,
  • zwi─Ökszenie szans na dotarcie do grona odbiorc├│w faktycznie zainteresowanych ofert─ů,
  • zwi─Ökszenie sprzeda┼╝y produkt├│w i/lub us┼éug,
  • wzmocnienie pozycjonowania marki w Internecie.

Dla kogo content marketing?

Korzy┼Ťci osi─ůgane dzi─Öki zastosowaniu marketingu tre┼Ťci to dla przedsi─Öbiorc├│w realne zyski oraz niematerialne korzy┼Ťci. Dlatego w┼éa┼Ťnie ta strategia sprawdzi si─Ö jako narz─Ödzie marketingowe dla:

  • w┼éa┼Ťcicieli przedsi─Öbiorstw i stron internetowych,
  • specjalist├│w pracuj─ůcych na w┼éasny rachunek,
  • niekt├│rych przedstawicieli wolnych zawod├│w,
  • w┼éa┼Ťcicieli firm z niszowych bran┼╝,
  • firm wprowadzaj─ůcych now─ů us┼éug─Ö lub nowy produkt,
  • firm z bran┼╝ profesjonalnych, dziel─ůcych si─Ö wiedz─Ö,
  • przedsi─Öbiorstw z du┼╝─ů liczb─ů klient├│w (marketing tre┼Ťci stanowi tak┼╝e form─Ö komunikacji).

Zapraszamy r├│wnie┼╝ do zapoznania si─Ö z ofert─ů i cennikiem na pozycjonowania stron internetowych.

­čôú Zacznij pozycjonowanie strony ju┼╝ dzisiaj! ­čôú
Podaj adres strony, kt├│r─ů chcesz promowa─ç: