Fakty i mity SEO

Gar艣膰 informacji na temat pozycjonowania

Poniewa偶 pozycjonowanie stron internetowych sta艂o si臋 jedn膮 z popularniejszych form膮 reklamy firmy w Internecie, wok贸艂 ca艂ego procesu zrodzi艂o si臋 wiele mit贸w. Osobie niedo艣wiadczonej, by膰 mo偶e dotychczas niezwi膮zanej z bran偶膮 SEO, mo偶e by膰 bardzo trudno samodzielnie zweryfikowa膰 poprawno艣膰 tych informacji. Aby u艂atwi膰 w艂a艣cicielom firm zrozumienie niekt贸rych aspekt贸w pozycjonowania, przedstawiamy 10 najwi臋kszych mit贸w SEO:

  1. MIT: Pozycja strony 鈥 to mo偶na zagwarantowa膰

    Ze wzgl臋du na prac臋 w niepewnym 艣rodowisku zewn臋trznym, 偶adna profesjonalna firma pozycjonuj膮ca nie powinna gwarantowa膰 klientom uzyskania pozycji. Istnieje ogromna liczba czynnik贸w, wp艂ywaj膮cych na pozycj臋 danej witryny, dlatego jej zagwarantowanie nie jest mo偶liwe.

  2. MIT: Mo偶na precyzyjnie okre艣li膰 czas potrzebny na wypozycjonowanie witryny

    Podobnie jak w przypadku gwarantowania uzyskania pozycji, dok艂adne okre艣lenie czasu niezb臋dnego na uzyskanie dobrych efekt贸w nie jest mo偶liwe. Ilo艣膰 czasu potrzebna na zdobycie czo艂owych pozycji w wyszukiwarce zale偶y ju偶 nie tylko od czynnik贸w zaprogramowanych przez in偶ynier贸w Google, ale tak偶e od wielko艣ci danej strony i czasu potrzebnego na jej indeksowanie. Na pozycjonowanie wp艂ywa r贸wnie偶 bran偶a danej firmy oraz to, jakie dzia艂ania podejmuje konkurencja 鈥 im trudniejsza bran偶a, tym d艂u偶ej trzeba czeka膰 na efekty.

  3. MIT: Raz zdobyta pozycja jest sta艂a

    Niestety nie. Gdyby raz uzyskan膮 pozycj臋 mo偶na by艂o uzna膰 za pewnik, 偶adna firma rozpoczynaj膮ca pozycjonowanie nie mia艂aby szans przedosta膰 si臋 do pierwszej dziesi膮tki wynik贸w wyszukiwania 鈥 w ko艅cu kto艣 ju偶 tam jest, wi臋c dlaczego mieliby艣my go zast膮pi膰?

  4. MIT: Pozycjonowanie mo偶e by膰 us艂ug膮 jednorazow膮

    艢rodowisko wyszukiwarki Google ci膮gle si臋 zmienia. Ka偶dego roku do algorytmu odpowiedzialnego za ustalanie rankingu stron wprowadzane s膮 setki zmian. R贸wnie偶 bran偶a SEO i stosowane przez pozycjoner贸w metody ewoluuj膮. W艂a艣nie dlatego pozycjonowanie jest procesem 鈥 d艂ugotrwa艂ym i cyklicznym. Jednorazowa optymalizacja serwisu mo偶e nieco poprawi膰 jego widoczno艣膰 w wyszukiwarce, ale z pewno艣ci膮 nie gwarantuje d艂ugotrwa艂ych efekt贸w.

  5. MIT: Kampanie AdWords wp艂ywaj膮 na pozycjonowanie

    W bran偶y SEO istnieje mylne prze艣wiadczenie, 偶e op艂acenie kampanii AdWords wp艂ywa r贸wnie偶 na wyniki pozycjonowania w naturalnych wynikach wyszukiwania. Nie jest to prawd膮. Wyniki p艂atnego wyszukiwania s膮 zupe艂nie niezale偶ne od tych darmowych. Owszem, prowadzenie kampanii link贸w sponsorowanych (podobnie jak wszelkich innych dzia艂a艅 marketingowych) mo偶e zwi臋kszy膰 zainteresowanie dan膮 mark膮, co wp艂ynie pozytywnie na liczb臋 wyszukiwa艅 firmy w Google. Jest to jedynie po艣redni wp艂yw i tzw. efekt synergii dzia艂a艅 marketingowych.

  6. MIT: Optymalizacja strony nie jest konieczna

    Poprawna, zgodna ze wskaz贸wkami dla webmaster贸w Google i przemy艣lana optymalizacja witryny nadal jest najistotniejszym elementem pozycjonowania. Dla witryn niezoptymalizowanych, a wi臋c o niskiej jako艣ci zar贸wno dla u偶ytkownik贸w jak i robot贸w sieciowych, mo偶na uzyska膰 jedynie kr贸tkotrwa艂e efekty, kt贸rych nie mo偶na nazwa膰 skutecznym pozycjonowaniem.

  7. MIT: Tre艣膰 strony jest nieistotna

    Obok link贸w prowadz膮cych do pozycjonowanej witryny, to w艂a艣nie tre艣ci wchodz膮ce w sk艂ad optymalizacji strony s膮 najwa偶niejsze. Google, jako wyszukiwarka tekstowa, ocenia witryn臋 przede wszystkim na podstawie tre艣ci dost臋pnej na stronie. Oczywi艣cie same tre艣ci r贸wnie偶 nie wystarcz膮, aby uzyska膰 wysokie pozycje w Google.

  8. MIT: Agencje SEO znaj膮 algorytm Google

    Niestety nie. Dok艂adne dzia艂anie algorytm贸w Google pozostaje tajemnic膮 i nie jest podane do oficjalnej wiadomo艣ci 鈥 ani u偶ytkownikom wyszukiwarki, ani webmasterom stron www, ani te偶 specjalistom SEO. Pozycjonowanie stron jest wy艂膮cznie zbiorem wniosk贸w z analiz i w艂asnego do艣wiadczenia ka偶dej agencji SEO.

  9. MIT: Lokalizacja hostingu strony ma znaczenie

    W Internecie nie ma granic. Fizyczna lokalizacja serwera, na kt贸rym umieszczona jest strona internetowa, nie ma znaczenia dla skuteczno艣ci pozycjonowania. Co prawda wp艂yw na pozycje w wyszukiwarce mo偶e mie膰 szybko艣膰 dzia艂ania witryny, ta zale偶y jednak w g艂贸wnej mierze nie od lokalizacji, a od konfiguracji serwera.

  10. MIT: Wystarczy du偶a ilo艣膰 link贸w, aby wypozycjonowa膰 stron臋

    To nie takie proste. Jak kilkukrotnie wspominali艣my, liczba czynnik贸w brana pod uwag臋 przez Google jest spora. Linki to tylko jeden z nich, przy czym istotna jest tutaj nie tylko ich ilo艣膰, ale r贸wnie偶 jako艣膰 czy tematyczno艣膰.

Fakty, o kt贸rych warto pami臋ta膰

Zach臋camy te偶 do sprawdzenia naszej listy fakt贸w, kt贸re mamy nadziej臋 u艂atwi膮 Pa艅stwu postawienie pierwszych krok贸w w 艣wiecie SEO i zach臋c膮 do skorzystania z naszej oferty:

  1. FAKT: Pozycjonowanie strony to konieczno艣膰 ka偶dej firmy.

    Naturalnie! W 偶artobliwym stwierdzeniu "je艣li nie ma Ci臋 w Google, to nie istniejesz" jest sporo prawdy. Niemal 99% polskich Internaut贸w (dane na dzie艅 18.12.2017r.) szuka informacji, produkt贸w i us艂ug w艂a艣nie za pomoc膮 wyszukiwarki Google. Obecno艣膰 w czo艂贸wce wynik贸w wyszukiwania najpopularniejszej wyszukiwarki mo偶e przynie艣膰 firmie wymierne korzy艣ci. Aby zwi臋kszy膰 szanse na wy艣wietlanie swojej strony na najwy偶szych pozycjach, warto rozwa偶y膰 pozycjonowa膰 swoj膮 stron臋 w profesjonalnej agencji SEO/SEM.

  2. FAKT: Google ka偶dego roku wprowadza tysi膮ce zmian w algorytmie wyszukiwarki.

    Zgadza si臋. Chocia偶 infografika od Google podaje, 偶e istnieje 200 czynnik贸w rankingowych, a g艂贸wny algorytm wyszukiwarki jest aktualizowany 500 razy w roku 鈥 my uwa偶amy, 偶e tych zmian jest znacznie wi臋cej! Mnogo艣膰 rodzaj贸w wynik贸w wyszukiwania, zmiany dotycz膮ce prezentacji SERP, personalizacja danych i wreszcie wzrosty oraz spadki stron internetowych ... codziennie obserwujemy szeroki zakres wynik贸w wyszukiwarki, na podstawie kt贸rego wyci膮gamy wnioski wspomagaj膮ce promocj臋 naszych klient贸w.

  3. FAKT: Nie mo偶na zagwarantowa膰 pozycji ani czasu ich uzyskania.

    Fakt bezpo艣rednio zwi膮zany z mitami nr 2 i 3. Poniewa偶 praca specjalist贸w SEO opiera si臋 o "ekosystem" Google, na kt贸ry bran偶a nie ma wp艂ywu, nikt nie ma mo偶liwo艣ci precyzyjnego okre艣lenia i zagwarantowania uzyskanych wynik贸w. Mo偶na powiedzie膰, 偶e 艣rodowisko Google jest nieprzewidywalne. Radzimy unika膰 firm, kt贸re b臋d膮 opiera艂y swoj膮 ofert臋 o gwarancj臋 wynik贸w. Zach臋camy r贸wnie偶 do obejrzenia wideo wydanego przez Google "Jak zatrudni膰 SEO" na stronie O nas.

  4. FAKT: Wszystkie zmiany na stronie musz膮 zosta膰 zaindeksowane, co wymaga czasu.

    Indeksowanie zmian przez Google mo偶na por贸wna膰 do wydawania reklam w tradycyjnej telewizji czy radio. Sam fakt stworzenia reklamy nie wystarczy. Dop贸ki film czy nagranie b臋dzie znajdowa膰 si臋 wy艂膮cznie na naszym dysku, nie wp艂ynie w 偶aden spos贸b na decyzje potencjalnych klient贸w. Nale偶y j膮 przecie偶 opublikowa膰. W podobny spos贸b mo偶na rozumie膰 indeksowanie zmian wprowadzanych na potrzeby pozycjonowania 鈥 samo naniesienie poprawek na stronie nie spowoduje zmian w rankingu strony. Po opublikowaniu zmian (podobnie jak reklamy w TV) zmuszeni jeste艣my poczeka膰, a偶 roboty sieciowe Google ponownie odwiedz膮 nasz膮 stron臋 i zobacz膮 (zaindeksuj膮 i uwzgl臋dni膮) zmiany. Wi臋cej o indeksowaniu mo偶na przeczyta膰 na stronie pomocy Google.

  5. FAKT: Optymalizacja strony jest konieczna dla skutecznego pozycjonowania.

    Mo偶na pokusi膰 si臋 o stwierdzenie, 偶e w procesie pozycjonowania strony jej optymalizacja jest najwa偶niejsza. Tylko prawid艂owo zbudowana i zoptymalizowana (dostosowana do wymaga艅 wyszukiwarki, ale r贸wnie偶 dbaj膮ca o odczucia i spe艂nienie potrzeb u偶ytkownik贸w) witryna mo偶e by膰 skutecznie i d艂ugotrwale pozycjonowana.

  6. FAKT: Linki przychodz膮ce s膮 wa偶ne w SEO.

    W bran偶y SEO linki to swoiste paliwo, kt贸rego celem jest nap臋dza膰 uprzednio zoptymalizowan膮 stron臋. Niew膮tpliwie skuteczne pozycjonowanie stron bez linkowania nie istnieje, jednak mimo to nie nale偶y opiera膰 swojej strategii wy艂膮cznie o ten spos贸b promocji. Wok贸艂 linkowania naros艂o wiele mit贸w. Istnieje r贸wnie偶 wiele sposob贸w 鈥 mniej lub bardziej skutecznych 鈥 prowadzenia kampanii linkowania. Nale偶y pami臋ta膰, 偶e w przeciwie艅stwie do optymalizacji strony, jej linkowanie mo偶e przynie艣膰 d艂ugotrwa艂e negatywne skutki niew艂a艣ciwych dzia艂a艅.

  7. FAKT: Tre艣ci na stronie powinny by膰 unikalne, eksperckie i nasycone s艂owami kluczowymi.

    Celem Google jest prezentowanie swoim u偶ytkownikom najlepszych tre艣ci. Najlepszych, czyli takich kt贸re w mo偶liwie wyczerpuj膮cy spos贸b odpowiedz膮 na zapytanie u偶ytkownika 鈥 zaprezentuj膮 poszukiwany produkt (np. opis, specyfikacje techniczn膮, opinie i por贸wnania, cen臋 oraz mo偶liwo艣膰 zakupu), odpowiedz膮 na zadane pytanie czy te偶 wska偶膮 miejsce (np. restauracj臋) i wskaz贸wki dojazdu do niego. Przeszukuj膮c Internet w zwi膮zku z danym zagadnieniem nie chcemy r贸wnie偶 odwiedza膰 kilku stron opisuj膮cych je w dok艂adnie taki sam spos贸b. Je艣li na stronie "A" nie odnajdziemy interesuj膮cej nas odpowiedzi, ta sama tre艣膰 skopiowana na stron臋 "B" r贸wnie偶 nie b臋dzie dla nas przydatna 鈥 w艂a艣nie dlatego tre艣ci powinny by膰 unikalne. Dodatkowe nasycenie pozycjonowanej strony wyra偶eniami kluczowymi ma na celu wskazanie wyszukiwarce czego dana strona dotyczy. Nasycenie tre艣ci wybranymi frazami jest jedn膮 z czynno艣ci optymalizacyjnych.

  8. FAKT: Nie ma uniwersalnego sposobu optymalizacji i pozycjonowania.

    Zgadza si臋 鈥 nie ma jednego, idealnego przepisu na pozycjonowanie stron w Internecie. Chocia偶 pozycjonowanie ka偶dej strony oparte jest o te same wskaz贸wki dla webmaster贸w, ka偶da z witryn posiada sw贸j w艂asny kod stworzony przez webmastera. Mo偶emy 艣mia艂o za艂o偶y膰, 偶e ka偶da witryna posiada inny szablon (unikalny kod HTML), inn膮 struktur臋, nawigacj臋, zawarto艣膰 i tre艣ci. W艂a艣nie dlatego ka偶da witryna wymaga indywidualnego podej艣cia i szczeg贸艂owych analiz. Tylko dopasowane i uszyte na miar臋 rozwi膮zania pozwol膮 na skuteczne pozycjonowanie witryny.

  9. FAKT: Jako艣膰 jest wa偶niejsza ni偶 ilo艣膰 鈥 w ka偶dej kwestii zwi膮zanej z pozycjonowaniem.

    Dotyczy to zar贸wno contentu (tekst贸w, grafik, danych) jak i ... link贸w. Pozycjonuj膮c stron臋 www nale偶y pami臋ta膰, 偶eby tworzy膰 tre艣ci przede wszystkim dla u偶ytkownik贸w, a nie robot贸w sieciowych. R贸wnie偶 linkuj膮c serwis nale偶y unika膰 SPAMu i nienaturalnego, nadmiernego linkowania witryny. Czasem mniej, znaczy wi臋cej.

  10. FAKT: Pozycjonowanie swojej strony najlepiej zleci膰 profesjonalistom.

    Pos艂u偶ymy si臋 tutaj cytatem z oficjalnej witryny Google: "Zatrudnienie eksperta od SEO to powa偶na decyzja, kt贸ra mo偶e podnie艣膰 jako艣膰 Twojej witryny i zaoszcz臋dzi膰 czas." Jeszcze raz zach臋camy do zapoznania si臋 z materia艂em "Jak zatrudni膰 SEO".

Zapraszamy r贸wnie偶 do zapoznania si臋 z ofert膮 i cennikiem na pozycjonowania stron internetowych.

馃摚 Zacznij pozycjonowanie strony ju偶 dzisiaj! 馃摚
Podaj adres strony, kt贸r膮 chcesz promowa膰: