Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Masz pomysł na biznes który opierać się będzie na sprzedaży internetowej? Chcesz poszerzyć swoją dotychczasową działalność i zaistnieć na rynku e-commerce? Czy może od dawna prowadzisz e-sklep, który nie przynosi Tobie takich zysków, jakich oczekujesz?

Bez względu na to, w jakiej z podanych wyżej sytuacji się znajdujesz, z pewnością przyda Ci się skuteczne pozycjonowanie strony!

W dobie XXI wieku i stale rosnącej konkurencji, bez dobrego pozycjonowania ciężko będzie Ci odnieść sukces w handlu internetowym – samo uruchomieniu sklepu czy też uzupełnianie jego asortymentu to dopiero początek i kropla w morzu potrzeb. Niezbędne jest opracowanie efektywnej strategii SEO na podstawie wykonanego wcześniej audytu Twojej strony oraz profesjonalna optymalizacja serwisu. Kluczowa będzie również systematyczna praca nad szeroko rozumianym contentem, jak i ogół prac zewnętrznych, mających na celu pozyskiwanie wartościowych linków do Twojej strony oraz rozpropagowanie Twojej marki w sieci.

Można powiedzieć, że to system naczyń połączonych – chcesz osiągnąć sukces w sprzedaży online, musisz osiągnąć wysoką widoczność w Google, stać się rozpoznawalną marką, przez co zwiększy się ruch na Twojej stronie – a co za ty idzie, również sprzedaż. Jeżeli chcesz to osiągnąć, musisz dostosowywać stronę do wymogów wyszukiwarki oraz użytkowników, stale pracując nad jej ulepszeniem – to właśnie zapewnia Ci współpraca z BauerSEO!

Proces pozycjonowania sklepów internetowych

wykres

Jesteśmy profesjonalną firmą z wieloletnim doświadczeniem ale także entuzjastami tego, czym się zajmujemy. Z tego względu nie będziemy Cię zapewniać, że efekty przyjdą od razu. Nie będziemy składać obietnic bez pokrycia, że w ciągu 3 miesięcy podwoisz swoją dotychczasową sprzedaż.
Jeżeli kiedykolwiek słyszałeś podobne zapewnienia, musisz mieć świadomość, że to typowy tekst reklamowy. Tego typu zapewnienia wpływają jedynie niekorzystnie na całą branżę SEO, mając na celu wyłącznie szybki zysk na zupełnie nieświadomym kliencie. Działamy w środowisku zewnętrznym zatem żadna agencja nie ustala wyników wyszukiwania – decydują o tym algorytmy Google. Pozycjonowanie stron, a w szczególności sklepów internetowych to czasochłonny i wymagający proces.

Z nami masz jednak pewność, iż Twoja strona będzie stale dostosowywana do aktualnych wymogów wyszukiwarki, co w konsekwencji podniesie jej wartość i przełoży się na większą widoczność Twojej strony w sieci!
Nie stanie się to jednak w tydzień czy miesiąc – chociażby dlatego, iż samo indeksowanie przez Google wprowadzonych zmian może potrwać dłużej. Sporo zależy również od wielkości strony, poziomu zagłębienia poszczególnych kategorii produktów.

Proces pozycjonowania sklepu internetowego, w przeciwieństwie do witryn opartych na kilku podstronach informacyjnych oraz ofertowych, jest znacznie bardziej złożony i wieloetapowy, a co za tym idzie – wymaga większego nakładu pracy całego zespołu SEO zajmującego się Twoim projektem.
Tak – słowo projekt nie zostało użyte przypadkowo – pozycjonowanie to duże przedsięwzięcie, które również można podzielić na pewne etapy, jak analiza, opracowanie celów i strategii pozycjonowania sklepu oraz kompleksowa optymalizacja. W kolejnych częściach omówimy bardziej szczegółowo kolejne etapy, którymi zajmiemy się w ramach promocji Twojego sklepu w sieci.

Audyt SEO, czyli kompleksowa analiza strony

audyt

Prace zawsze rozpoczynamy od działań analitycznych – musimy wiedzieć, z jakim typem sklepu mamy do czynienia, działającym na jaką skalę oraz z jaką branżą i konkurencją mamy do czynienia. Przeprowadzając audyt sklepu oceniamy go również pod kątem aspektów technicznych, tj. badamy strukturę i nawigację strony, rozmieszczenie poszczególnych kategorii i podkategorii w serwisie, ilość i jakość treści na stronie czy optymalizację produktu.
Po wstępnej analizie zapisujemy jego słabe i mocne strony. Na podstawie tego możemy już wstępnie określić, czy mamy do czynienia z witryną już wstępnie zoptymalizowaną czy też będzie to pozycjonowanie startujące od „zera”.

To zaledwie namiastka aspektów które uwzględniamy przeprowadzając pełny pierwszy audyt SEO Twojego sklepu, jednakże już odpowiedzi na te podstawowe pytania dadzą nam pewien obraz sytuacji i pozwolą określić cele i opracować strategię pozycjonowania sklepu.

Strategia i dobór słów kluczowych

Dlaczego to takie istotne? Ponieważ trzeba mierzyć siły na zamiary!

strategia

Przykładowo jeżeli dopiero zaczynasz swoją działalność w e-handlu i oferujesz na starcie kilkadziesiąt produktów, nie staniesz się od razu potentatem w swojej branży. W takim przypadku - zanim zaczniesz pojawiać się wysoko w wynikach na wyrażenia o wysokiej konkurencyjności – musisz zacząć od pozyskiwania klientów na prostsze i mniej popularne wyrażenia long-tail – czyli wyrażenia dłuższe, bardziej szczegółowe, z tzw. dodatkowymi nośnikami.

W teorii są one łatwiejsze do pozycjonowania, zwiększają CTR a także wpływają na promocję fraz trudniejszych i bardziej ogólnych. Strategię SEO można rozpocząć od promocji wybranych konkretnych produktów Twojego sklepu, przechodząc systematycznie na coraz bardziej konkurencyjne wyrażenia zgodnie z hierarchią kategorii w sklepie. Pozycjonowanie sklepów internetowych daje najskuteczniejsze efekty przy wyborze nie tych najtrudniejszych wyrażeń a właśnie fraz z długiego ogona – zdecydowanie dokładniej precyzują zamiary użytkownika, mających w tym przypadku silne intencje zakupowe.

Przykładowo zajmując się sprzedażą mebli zastanów się, czy większą konwersję zyskasz dzięki haśle meble drewniane czy komoda do salonu biała? W przypadku pierwszego zdecydowanie bardziej konkurencyjnego wyrażenia nie można stwierdzić czy użytkownik szuka konkretnych mebli pod kątem zakupu lub pomysłów i opinii na dany temat. Druga fraza natomiast już dokładnie precyzuje zamiar użytkownika.

Optymalizacja, czyli dostosowanie witryny do wymogów wyszukiwarki

optymalizacja

Kluczowym aspektem pozycjonowania jest optymalizacja techniczna sklepu, czyli jej przystosowanie do aktualnych standardów zgodnie z wytycznymi dla webmasterów oraz zasadami Google dotyczącymi wyglądu i jakości strony.

W ramach tego etapu już po wykonaniu pierwszego audytu SEO i opracowaniu strategii pozycjonowania podejmujemy działania w zakresie np.:

  • optymalizacji znaczników title i description,
  • zapewnienia przyjaznej struktury adresów URL, korelującej z kategoriami i produktami w sklepie,
  • weryfikacji site’a strony czyli wszystkich zaindeksowanych podstron witryny,
  • blokowania niewartościowych adresów przed indeksowaniem, obniżających wartość i ranking strony,
  • weryfikacji i poprawy linków wewnętrznych i zewnętrznych w sklepie,
  • wprowadzenia dodatkowych znaczników mikrodanych, czyli dodanie tzw. rich snippet,
  • optymalizacji treści pod kątem dobranego zestawu fraz kluczowych,
  • i wiele innych działań, których nie sposób tutaj wymienić.

Należy podkreślić, iż pewne zmiany jak wdrożenie przyjaznej struktury adresów URL, wdrażamy jednorazowo, podczas gdy inne będą wymagały cyklicznej weryfikacji i bieżącej optymalizacji, w zależności od uzyskiwanych efektów czy też aktualnych trendów zapytań i sezonowości.

Z tego względu masz pewność, że z BauerSEO zyskujesz elastyczność i nie musisz obawiać się o spadek widoczności sklepu poza sezonem – dostosowujemy optymalizację do Twoich aktualnych potrzeb.

UX, czyli optymalizacja strony pod użytkownika

ux

Pojęciem User Experience określamy ogół wrażeń, jakich doświadcza użytkownik w trakcie pobytu na stronie. W kontekście najnowszych trendów oraz aktualizacji to właśnie ten aspekt często może zadecydować o tym, czy potencjalny klient skorzysta z oferty właśnie Twojego.

Z pewnością nie raz spotkałeś się z sytuacją, gdzie szukając pewnego produktu wszedłeś na jeden z pierwszych wyników wyszukiwania i strona ładowała się bardzo długo czy też nie wyświetlała się poprawnie na Twoim telefonie - czy nie skorzystałeś wtedy z oferty innego sklepu? Oczywiście, że tak.

Nawet z bardzo dobrą ofertą będziesz tracił klientów, jeżeli Twój sklep:

  • będzie wczytywał się bardzo wolno i czas przejścia pomiędzy kolejnymi podstronami witryny będzie bardzo długi,
  • nie będzie wyświetlał się poprawnie na urządzeniach mobilnych, które już teraz mogą stanowić ponad połowę wszystkich wejść na Twoją stronę,
  • struktura i nawigacja witryny nie będzie intuicyjna, tj. użytkownik nie będzie mógł odnaleźć pożądanej informacji w kilku prostych krokach,
  • design, czyli zastosowany szablon sklepu i wszelkie elementy graficzne będą przestarzałe i nienowoczesne.

W ramach pozycjonowania zajmujemy się weryfikacją i optymalizacją tych aspektów, jak również innych elementów mających przełożenie na UX. W ramach prac przygotujemy specjalne wytyczne, które wraz z administratorem strony będą mogli Państwo wdrożyć w obrębie swojego sklepu internetowego.

Content Marketing, czyli warstwa tekstowa e-sklepu

Content is King!

content

Jak już pisaliśmy wcześniej, jesteśmy profesjonalistami w swojej branży - chcemy zatem podkreślić, że Google jest wyszukiwarką tekstową i to właśnie ogół treści na Twojej stronie decyduje w głównej mierze o pozycji sklepu w Google. Możesz to bagatelizować mówiąc, że użytkownicy chcą jedynie kupić szukany produkt i nie czytają tekstów, a przecież wiele sklepów nie posiada treści na stronie a mimo tego jest widoczna na wiele fraz. Nawet jeżeli tak jest, pomyśl, co mogliby zyskać dodając teksty! Ponadto na ranking strony wpływ ma bardzo wiele czynników, zatem takie serwisy mogą nadrabiać innymi elementami – każda witryna oceniana jest indywidualnie.

Pamiętaj, że dodając odpowiednie treści na stronę – unikalne, eksperckie oraz nasycone wybranymi wyrażeniami zgodnie z zasadami copywritingu – umożliwiasz robotom sieciowym skorelowanie Twojej witryny z wybranymi wyrażeniami, dzięki czemu Twój sklep może pojawić się w wynikach na daną frazę.

W ramach pozycjonowania zajmujemy się szeroko pojętym content marketingiem, jako jednym z najważniejszych czynników pozycjonowania, a dokładniej:

  • weryfikacją tekstów pod kątem duplikatów – wewnętrznych i zewnętrznych – oraz ich odpowiednią eliminacją techniczną i copywriterską,
  • weryfikacją i optymalizacją treści pod kątem długości i nasycenia, zaczynając od strony głównej, kategorii i kolejno bardziej zagłębionych podstron sklepu,
  • tworzeniem nowych tekstów bądź rozbudową nieoptymalnych opisów,
  • prowadzaniem bloga w obrębie sklepu internetowego.

W zależności od modelu współpracy jesteśmy w stanie przygotować nie tylko wytyczne dla rozbudowy, ale również tworzyć teksty na zamówienie. Istotne jest także, aby nie kopiować treści wewnątrz własnych produktów oraz żeby nie kopiować opisów produktów od producentów – w takim wypadku uzupełnij je przynajmniej o dodatkowe unikalne informacje, które będą stanowić wartość dodaną danego opisu.

Link building i budowa popularności sklepu, czyli działania off-page

linki

Jeżeli chcesz trafiać do coraz większej liczby odbiorców, same działania na stronie oraz dodawanie kolejnych tekstów mogą okazać się niewystarczające. Uzupełnieniem tych prac są wszelkie działania off-page, czyli prowadzone poza zmianami dokonywanymi bezpośrednio w Twoim sklepie.

Prace te w głównej mierze dotyczą pozyskiwania wartościowych linków przychodzących do Twojej domeny, jak również podejmowania działań w kierunku budowy i rozpropagowania popularności sklepu w sieci. Dzięki nam nie musisz się martwić przynajmniej o to pierwsze – dzięki wieloletniemu doświadczeniu posiadamy własne zaplecze, z którego możemy prowadzić proces kontrolowanego i naturalnego link buildingu w pełni po naszej stronie. W połączeniu z wartościowymi linkami ze stron zewnętrznych zapewnimy Twojej stronie optymalny profil linkowy.

Weryfikacja efektów, wyciąganie wniosków i systematyczne ulepszanie strony

W tym miejscu powinniśmy wracamy do początku tego artykułu!

Dlaczego? Ponieważ pozycjonowanie to nie skończony jednorazowy proces! Wszystkie nasze prace dzielimy na etapy po których analizujemy efekty i wyciągamy wnioski, planując kolejne coraz bardziej zaawansowane działania.

Nie zawsze początkowo obrana strategia od razu przynosi oczekiwane efekty – dlatego w razie braku zakładanej skuteczności przygotowujemy nową strategię pozycjonowania Twojego sklepu.

Z drugiej strony – jeżeli obrany plan przynosi wymierne efekty w postaci zwiększonej widoczności oraz konwersji, nie osiadamy na laurach. W takim wypadku przechodzimy poziom wyżej, opracowując kolejne strategie pozyskania jeszcze większej ilości klientów na coraz trudniejsze wyrażenia kluczowe poprzez systematyczne ulepszanie witryny a także wdrażanie innowacyjnych rozwiązań.



📣 Zacznij pozycjonowanie strony już dzisiaj! 📣
Podaj adres strony, którą chcesz promować: