Pozycjonowanie stron internetowych

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie Pozycjonowanie stron (SEO, ang. Search Engine Optimization) to us┼éuga, kt├│rej celem jest umieszczenie promowanej strony www na najwy┼╝szych pozycjach w wyszukiwarce internetowej. To najefektywniejsza forma reklamy w Internecie. Prace podejmowane w ramach pozycjonowania dzielimy na dwie podstawowe grupy: optymalizacj─Ö strony internetowej i dzia┼éania zewn─Ötrzne. Bezpo┼Ťredni wp┼éyw na skuteczno┼Ť─ç i efekty pozycjonowania maj─ů przede wszystkim algorytmy wyszukiwarki odpowiedzialne za ocen─Ö strony i ustalenie kolejno┼Ťci wynik├│w - czyli r├│wnie┼╝ pozycji Twojej strony!

G┼é├│wnym celem pozycjonowania jest zwi─Ökszenie widoczno┼Ťci strony w Internecie poprzez uzyskiwanie coraz wy┼╝szych pozycji dla wybranych wyra┼╝e┼ä kluczowych. Nawet ok. 97% u┼╝ytkownik├│w Internetu w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google, aby odnale┼║─ç interesuj─ůce informacje, firmy oferuj─ůce poszukiwane przez nich us┼éugi lub sklepy internetowe, kt├│re zrealizuj─ů wymarzone zam├│wienie. Nie ulega wi─Öc w─ůtpliwo┼Ťci, ┼╝e dba┼éo┼Ť─ç o wysokie pozycje swojej witryny si─Ö op┼éaca!

Dlaczego pozycjonowanie strony mo┼╝e okaza─ç si─Ö najwa┼╝niejszym dzia┼éaniem marketingowym Twojej firmy? Oto jak zbudowane s─ů wyniki wyszukiwania najpopularniejszej wyszukiwarki online - Google.

Wyniki wyszukiwania Google

Dotychczas w wyszukiwarce Google zaobserwowano a┼╝ 25 r├│┼╝nych sposob├│w prezentacji wynik├│w ÔÇô od "karuzeli", przez grafik─Ö, video i wyniki lokalne do news├│w, reklamy p┼éatnej i wynik├│w naturalnych, na kt├│re wp┼éyw ma skuteczne pozycjonowanie strony. Na obecno┼Ť─ç strony w ka┼╝dym z tych rodzaj├│w mog─ů wp┼éywa─ç zupe┼énie inne czynno┼Ťci. Z ca┼é─ů pewno┼Ťci─ů inne dzia┼éania musz─ů zosta─ç podj─Öte dla pozycjonowania strony w naturalnych wynikach wyszukiwania, inne za┼Ť dla pozycjonowania grafiki. Niekt├│re z rodzaj├│w wynik├│w wymagaj─ů odpowiedniej konfiguracji strony (np. prawid┼éowej struktury czy wykorzystania tzw. mikrodanych) inne korzystania z dodatkowych us┼éug (np. YouTube lub Google Shopping), a jeszcze inne dokonywania p┼éatno┼Ťci (Google AdWords).

Niezale┼╝nie od tego jak zbudowana, skonfigurowana i zoptymalizowana zostanie strona internetowa - ostateczn─ů decyzj─Ö o tym w jaki spos├│b wy┼Ťwietla─ç wyniki podejmuj─ů algorytmy Google. Spos├│b prezentacji stron w Google mo┼╝e r├│┼╝ni─ç si─Ö w zale┼╝no┼Ťci od rodzaju zapytania wydanego przez u┼╝ytkownika do wyszukiwarki, np.

  • zapytanie "restauracja" najpewniej wy┼Ťwietli wyniki lokalizowane (mapa)

  • zapytanie "BauerSEO" wy┼Ťwietli wyniki brandowe (graf wiedzy)

  • zapytanie "bukiet r├│┼╝" opr├│cz wynik├│w wyszukiwania, dodatkowo zaprezentuje obrazy i produkty mo┼╝liwe do kupienia dzi─Öki Google Shopping

Coraz cz─Ö┼Ťciej Google stara si─Ö tak┼╝e automatycznie odpowiada─ç na zadane pytanie, aby u┼╝ytkownik m├│g┼é uzyska─ç odpowied┼║ bez przeszukiwania dodatkowych serwis├│w. Przyk┼éadami takiego zapytania mo┼╝e by─ç "kurs euro", kt├│re przedstawi nam gotow─ů odpowied┼║ w formie przyst─Öpnej tabeli:

Na poni┼╝szym zrzucie ekranu zaznaczyli┼Ťmy kolorami cztery wyniki, kt├│re najcz─Ö┼Ťciej mog─ů ukaza─ç si─Ö Waszym oczom:

  1. wyniki organiczne (darmowe)
  2. wyniki płatne (reklama Google AdWords)
  3. lokalny 3-pak
  4. wynik z grafu wiedzy (knowledge graph)

SERP

Wyniki organiczne

To w┼éa┼Ťnie na t─Ö cz─Ö┼Ť─ç wynik├│w wyszukiwania wp┼éywa SEO. Prawid┼éowo przeprowadzony proces pozycjonowania ma skutkowa─ç pojawieniem si─Ö Twojej strony w miejscu zaznaczonym na zielono. Im wy┼╝ej zostanie ona wy┼Ťwietlona, tym wi─Öksza szansa, ┼╝e to w┼éa┼Ťnie Twoj─ů stron─Ö wybierze u┼╝ytkownik. Zdecydowana wi─Ökszo┼Ť─ç internaut├│w bardzo rzadko przechodzi cho─çby do drugiej strony wynik├│w, dlatego powinni┼Ťmy zrobi─ç wszystko co mo┼╝liwe, aby zaj─ů─ç topowe miejsca w Google. Pierwsza strona Google najcz─Ö┼Ťciej prezentuje dziesi─Ö─ç naturalnych wynik├│w, jednak zdarzaj─ů si─Ö odst─Öpstwa od tej regu┼éy ÔÇô w zale┼╝no┼Ťci od wydanego zapytania mo┼╝emy zobaczy─ç na przyk┼éad dziewi─Ö─ç lub siedem stron. Najcz─Ö┼Ťciej r├│wnie┼╝ "skr├│cone" wyniki przeplatane s─ů dodatkowym rodzajem, na przyk┼éad zdj─Öciami lub filmami.

Ka┼╝da strona umieszczona w organicznych wynikach posiada trzy podstawowe elementy: tytu┼é, opis oraz adres URL. Warto wykorzysta─ç te elementy, aby zach─Öci─ç u┼╝ytkownik├│w to odwiedzenia w┼éa┼Ťnie Twojej strony!

Wyniki płatne

To wyniki prowadzenia kampanii Google AdWords. W przeciwie┼ästwie do naturalnych wynik├│w, za umieszczenie witryny w tej sekcji firma Google pobiera op┼éaty. Koszty prowadzenia kampanii zale┼╝─ů od ceny za klikni─Öcie (CPC) w nasz─ů reklam─Ö, na kt├│r─ů wp┼éywa m.in.:

  • jako┼Ť─ç strony docelowej,
  • dopasowanie s┼éowa kluczowego do strony,
  • jako┼Ť─ç reklamy,
  • obszar terytorialny kampanii,
  • stawki konkurencji (AdWords to licytacja).

P┼éatne wyniki wyszukiwania mog─ů wy┼Ťwietla─ç si─Ö zar├│wno powy┼╝ej jak i poni┼╝ej listy wynik├│w naturalnych. W zale┼╝no┼Ťci od bran┼╝y i wpisanego zapytania, wyniki Google AdWords mog─ů wy┼Ťwietla─ç si─Ö nie tylko na pierwszej, ale r├│wnie┼╝ na kolejnych podstronach Google. Wyniki, za kt├│re w┼éa┼Ťciciel zap┼éaci┼é oznaczone s─ů dodatkow─ů ikon─ů "reklama".

Lokalny 3-pak

Ten rodzaj wynik├│w (3 wyniki z map Google) najcz─Ö┼Ťciej wy┼Ťwietlany jest dla zapyta┼ä lokalnych, czyli wskazuj─ůcych na konkretn─ů lokalizacj─Ö interesuj─ůc─ů internaut─Ö (np. "hotel pozna┼ä"), ale nie tylko. Google stara si─Ö automatycznie wykry─ç nasz─ů lokalizacj─Ö i zaprezentowa─ç najlepiej dopasowane wyniki. W┼éa┼Ťnie dlatego r├│wnie prawdopodobne jest, ┼╝e dla samego s┼éowa "hotel" r├│wnie┼╝ zostanie nam przedstawiony lokalny 3-pak, dopasowany do naszego miejsca pobytu ÔÇô podobnie jak na poni┼╝szym zrzucie ekranu dla wyra┼╝enia kluczowego "PZU"

Celem prezentacji lokalnego 3-paku jest szybkie przedstawienie u┼╝ytkownikowi oddzia┼é├│w danej firmy, znajduj─ůcej si─Ö najbli┼╝ej jego miejsca pobytu. Dodatkowo istnieje mo┼╝liwo┼Ť─ç szybkiego wyznaczenia trasy lub odwiedzenia witryny firmy.

Wyniki z grafu wiedzy

Graf wiedzy to specjalny panel, pojawiaj─ůcy si─Ö zwykle z prawej strony wynik├│w wyszukiwania, zawieraj─ůcy najwa┼╝niejsze informacje na temat wyszukiwanego has┼éa. Informacje te pochodz─ů z ogromnej bazy wiedzy, budowanej przez Google w celu jeszcze lepszej i szybszej odpowiedzi na zapytania u┼╝ytkownik├│w. Graf wiedzy zbiera informacje o dzie┼éach sztuki, wydarzeniach, znanych osobach i wielu innych obiektach ze ┼Ťwiata rzeczywistego. Dlatego wynik z grafu wiedzy najcz─Ö┼Ťciej wy┼Ťwietla si─Ö w┼éa┼Ťnie na zapytania o du┼╝e, znane firmy, wielkie postaci ze ┼Ťwiata sztuki, kina, czy teatru, a tak┼╝e najwa┼╝niejsze wydarzenia historyczne. Dzi─Öki temu od razu otrzymujemy zestaw najwa┼╝niejszych informacji wraz z tematami powi─ůzanymi, pozwalaj─ůcymi lepiej zg┼é─Öbi─ç interesuj─ůcy nas temat.

Algorytmy wyszukiwarki

Za to, na kt├│rej pozycji, w jakim rodzaju wynik├│w (poza wynikami p┼éatnymi) oraz dla jakiego zapytania u┼╝ytkownika wy┼Ťwietlona zostanie Twoja strona, odpowiadaj─ů algorytmy stworzone przez in┼╝ynier├│w Google. To nic innego jak programy komputerowe, kt├│re analizuj─ů wiele czynnik├│w, aby zaprezentowa─ç w wynikach dok┼éadnie to, czego u┼╝ytkownik poszukuje. W Internecie istniej─ů prawdopodobnie miliony witryn odpowiadaj─ůcych na zadane przez u┼╝ytkownika pytanie, dlatego algorytm na podstawie setek niepowtarzalnych (oraz nie podanych do oficjalnej wiadomo┼Ťci) czynnik├│w ocenia, kt├│re z nich nale┼╝y umie┼Ťci─ç na wysokich pozycjach, aby spe┼éni─ç oczekiwania internauty.

Google stale udoskonala swoj─ů technologi─Ö oraz algorytmy wyszukiwarki. Kluczowe zmiany, mocno wp┼éywaj─ůce na kolejno┼Ť─ç wynik├│w, nazywane s─ů w bran┼╝y SEO zmianami algorytmu. Przyk┼éadowo, w ci─ůgu ca┼éego 2011 roku do algorytmu wprowadzonych zosta┼éo ponad 500 zmian, co pokazuje jak dynamiczn─ů i zmienn─ů jest bran┼╝a SEO. Zmiany w sposobie oceny stron i prezentacji wynik├│w mog─ů mie─ç mniejszy lub wi─Ökszy wp┼éyw na ranking Twojej witryny i uzyskane efekty pozycjonowania.

Skala zmian w bran┼╝y pokazana jest r├│wnie┼╝ na stronie, kt├│ra opisuje najwa┼╝niejsze zmiany algorytm├│w od 2000 roku: https://moz.com/google-algorithm-change.

Korzy┼Ťci p┼éyn─ůce z pozycjonowania

Pozycjonowanie stron to roz┼éo┼╝ony w czasie i skomplikowany proces promocji firmy w wyszukiwarkach internetowych. W odr├│┼╝nieniu od innych form reklamy w internecie, stopniowe budowanie pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania pozwoli na osi─ůgniecie d┼éugotrwa┼éych i stabilnych efekt├│w. Poni┼╝ej przedstawiamy najistotniejsze korzy┼Ťci dla Twojej firmy i jakie mo┼╝e przynie┼Ť─ç promocja strony w wyszukiwarkach.

Najistotniejsze zalety:

  • pozyskiwanie klient├│w - promuj─ůc swoj─ů witryn─Ö uzyskujesz nowy kana┼é reklamowy. W ten spos├│b ┼Ťwiadomie zwi─Ökszasz szanse na uzyskanie nowego potencjalnego klienta, kt├│ry poszukuje konkretnych us┼éug b─ůd┼║ produkt├│w. Dzi─Öki widoczno┼Ťci na coraz wi─Öksz─ů liczb─Ö wyra┼╝e┼ä kluczowych mo┼╝esz na przyk┼éad zwi─Ökszy─ç sprzeda┼╝ w sklepie internetowym, wygenerowa─ç zapytania telefoniczne albo zach─Öci─ç klienta do odwiedzin w jednej z Twoich plac├│wek
  • budowanie marki ÔÇô wyszukiwarka Google to najpopularniejsza wyszukiwarka na ┼Ťwiecie. Obecno┼Ť─ç na pierwszej stronie wynik├│w wyszukiwania buduje mark─Ö Twojej firmy. Dzi─Öki temu stanie si─Ö bardziej rozpoznawalna, a u┼╝ytkownicy okre┼Ťl─ů j─ů jako godn─ů zaufania. Zdobyty w ten spos├│b klient b─Ödzie cz─Ö┼Ťciej wraca┼é na stron─Ö oraz poleca┼é j─ů innym. Takie dzia┼éanie wygeneruje nowe bezpo┼Ťrednie wizyty i szanse sprzeda┼╝owe
  • ruch na stronie ÔÇô wy┼╝sze pozycje, obecno┼Ť─ç w popularnych katalogach, wizyt├│wka w serwisie Google Miejsca ÔÇô te i inne sk┼éadowe pozycjonowania mog─ů prze┼éo┼╝y─ç si─Ö na wi─Ökszy ruch na stronie. Poprzez promocj─Ö witryny w r├│┼╝nych sektorach Internetu, zar├│wno na og├│lne jak i bardziej szczeg├│┼éowe wyra┼╝enia kluczowe, zwi─Ökszy si─Ö liczba odwiedzaj─ůcych tworz─ůc w ten spos├│b szans─Ö na pozyskanie klienta, lepsz─ů widoczno┼Ť─ç oferty firmy czy konwersj─Ö ze sprzeda┼╝y reklam na stronie
  • wy┼╝szo┼Ť─ç nad konkurencj─ů ÔÇô lepsza widoczno┼Ť─ç witryny to idealny spos├│b na zwi─Ökszenie przewagi nad konkurencj─ů. Rozpoznawalno┼Ť─ç Twojej firmy spowoduje, ┼╝e u┼╝ytkownicy ch─Ötniej skorzystaj─ů w┼éa┼Ťnie z Twojej oferty, a marka znana jako lider w bran┼╝y b─Ödzie punktem odniesienia dla innych firm
  • nieograniczony zasi─Ög ÔÇô Internet nie ma granic, promuj─ůc swoj─ů stron─Ö w wyszukiwarkach korzystasz z nieograniczonego zasi─Ögu reklamy. Nie ma znaczenia gdzie mie┼Ťci si─Ö Twoja firma ÔÇô mo┼╝esz pozyska─ç klienta zar├│wno z najbli┼╝szych miejscowo┼Ťci, wojew├│dztwa czy ca┼éego kraju. Uruchamiaj─ůc dodatkowe wersj─Ö j─Özykowe witryny zyskasz spos├│b na przyci─ůgni─Öcie klienta zagranicznego.
  • moda na Internet ÔÇô dzi─Öki obecno┼Ťci w Internecie jeste┼Ť na topie. Polacy coraz cz─Ö┼Ťciej korzystaj─ů z zakup├│w przez internet, zak┼éadaj─ů profile w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych oraz bazuj─ů na opiniach znalezionych w Google. Rozw├│j technologii mobilnych i powszechny dost─Öp do Internetu powoduje, i┼╝ promocja w sieci to najnowocze┼Ťniejsza i najbardziej rozwojowa forma reklamy.
  • d┼éugotrwa┼éy efekt ÔÇô pracuj─ůc nad zwi─Ökszeniem widoczno┼Ťci witryny oraz dbaj─ůc o jej kondycj─Ö i aktualno┼Ť─ç mo┼╝esz oczekiwa─ç, i┼╝ pozycjonowanie przyniesie d┼éugotrwa┼éy efekt reklamowy w przeciwie┼ästwie np. do kampanii AdWords czy reklam w mediach (prasa, TV, radio), kt├│re przynosz─ů zyski w czasie lub kr├│tko po ich emisji.
  • niski koszt ÔÇô podsumowuj─ůc koszty jakie nale┼╝y przeznaczy─ç na pozycjonowanie strony internetowej mo┼╝na doj┼Ť─ç do wniosku, i┼╝ ta forma reklama jest o wiele ta┼äsza ni┼╝ jej tradycyjna forma. Nak┼éady pracy i ┼Ťrodk├│w jakie poniesiemy na reklam─Ö w prasie czy telewizji s─ů bardzo du┼╝e, a dodatkowo ci─Ö┼╝ko jest zbada─ç konwersj─Ö takich dzia┼éa┼ä. Tym samym promocja w sieci przek┼éada si─Ö na najwi─Ökszy zwrot poniesionych inwestycji.

Podsumowuj─ůc, korzy┼Ťci jakie przynosi pozycjonowanie strony internetowej s─ů oczywiste ÔÇô zgodnie z ┼╝artobliwym stwierdzeniem "je┼Ťli nie ma Ci─Ö w Google, to nie istniejesz". W najbli┼╝szym czasie mo┼╝e okaza─ç si─Ö, ┼╝e promocja w sieci to nie tylko dodatkowa strategia biznesowa, a absolutne minimum istnienia rozwijaj─ůcej si─Ö firmy. W tym miejscu warto otworzy─ç si─Ö na inne formy reklamy w Internecie ÔÇô synergia dzia┼éa┼ä w postaci link├│w sponsorowanych, kampanii remarketingowych, aktywno┼Ťci w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych czy content marketingu mo┼╝e jeszcze bardziej zwi─Ökszy─ç popularno┼Ť─ç Twojej firmy.

Jak działa SEO? Co wchodzi w zakres pozycjonowania?

SEO Zadaniem ka┼╝dej firmy pozycjonerskiej jest przede wszystkich dostosowanie strony internetowej do wymaga┼ä wspomnianych algorytm├│w - tak aby jak najlepiej spe┼énia┼éa wymagania wyszukiwarki i by┼éa zgodna ze wskaz├│wkami dla webmaster├│w. Nale┼╝y tego dokona─ç poprzez techniczn─ů optymalizacj─Ö kodu ┼║r├│d┼éowego strony, ale r├│wnie┼╝ odpowiedni─ů budow─Ö zawarto┼Ťci witryny - od podstawowych tekst├│w, poprzez tematycznie powi─ůzan─ů i ciekaw─ů grafik─Ö, a┼╝ do szczeg├│┼éowych danych technicznych np. w formie tabel.

Samo wprowadzenie stosownych zmian w kodzie pozycjonowanej strony to jednak nie wszystko. W Google nic nie dzieje si─Ö od razu, dlatego w┼éa┼Ťnie m├│wimy, ┼╝e pozycjonowanie to proces czasoch┼éonny i roz┼éo┼╝ony w czasie. Wszelkie zmiany, zar├│wno te wp┼éywaj─ůce na wygl─ůd i tre┼Ť─ç strony, jak i niewidoczne go┼éym okiem zmiany optymalizacyjne, musz─ů zosta─ç zaindeksowane, czyli zauwa┼╝one i zapisane przez roboty sieciowe i ocenione przez algorytmy wyszukiwarki Google.

Za indeksacj─Ö witryn oraz wprowadzanych zmian odpowiadaj─ů wspomniane roboty sieciowe, czyli kolejne programy komputerowe. Googlebot (tak nazywany jest robot sieciowy Google) przeszukuje Internet w poszukiwaniu nowych tre┼Ťci i ka┼╝dego dnia indeksuje olbrzymie ilo┼Ťci danych. Z tego w┼éa┼Ťnie powodu od chwili wdro┼╝enia zmian na pozycjonowanej stronie do momentu kiedy wp┼éyn─ů na pozycje serwisu musi min─ů─ç pewien czas. Dodatkowo, im wi─Öksza jest dana witryna i im bardziej zag┼é─Öbiona jest dana podstrona, tym czas ten mo┼╝e si─Ö wyd┼éu┼╝a─ç.

Pozycjonowanie strony opiera się zatem o cykliczne działania:

  • analiz─Ö strony internetowej oraz stron konkurencyjnych,
  • wprowadzanie zmian optymalizacyjnych w kodzie ┼║r├│d┼éowym witryny
  • rozbudow─Ö contentu strony,
  • prowadzenie dzia┼éa┼ä zewn─Ötrznych,
  • oczekiwanie na indeksacj─Ö, monitorowanie sytuacji i weryfikowanie efekt├│w wprowadzonych zmian.

Analiza SEO i dobór słów kluczowych

check-list To pocz─ůtek pracy ka┼╝dego specjalisty SEO. Analiza strony pod k─ůtem mo┼╝liwo┼Ťci pozycjonowania to przede wszystkim zapoznanie si─Ö z budow─ů i zawarto┼Ťci─ů strony oraz wst─Öpna ocena jej potencja┼éu. Na podstawie wynik├│w analizy mo┼╝emy przygotowa─ç plan prac zwi─ůzanych z pozycjonowaniem strony na najbli┼╝sze tygodnie. Wyniki takiego audytu pozwalaj─ů na wdro┼╝enie podstawowych zmian optymalizacyjnych, kt├│re dadz─ů fundament do rozpocz─Öcia promocji w Internecie. Dodatkowo, przeprowadzona analiza stron konkurencyjnych pozwala na rozpocz─Öcie pracy nad szeroko rozumianym contentem witryny, czyli przygotowaniem odpowiednich tre┼Ťci dla strony internetowej.

Zanim jednak przyst─ůpimy do w┼éa┼Ťciwego pozycjonowania strony, r├│wnie istotnym zadaniem jest dob├│r odpowiednich s┼é├│w kluczowych lub okre┼Ťlenie innego celu promocji witryny. S┼éowa kluczowe to wyra┼╝enia wpisywane przez u┼╝ytkownika w polu wyszukiwarki za pomoc─ů kt├│rych wyszukuje potrzebne informacje. Aby konretne wyra┼╝anie kluczowe przynosi┼éo nam wymierny zwrot inwestycji nasi eksperci sprawdzaj─ů jego konkurencyjno┼Ť─ç i wyszukiwalno┼Ť─ç:

  • wyszukiwalno┼Ť─ç s┼éowa kluczowego ÔÇô czynnik okre┼Ťlaj─ůcy popularno┼Ť─ç wyszukiwania danego s┼éowa kluczowego. Liczba ta opisuje ┼Ťredni─ů liczb─Ö wyszukiwa┼ä danej frazy w wyszukiwarce Google w uj─Öciu miesi─Öcznym. Oczywi┼Ťcie im wyra┼╝anie jest bardziej wyszukiwalne tym korzy┼Ťci z jej promocji s─ů wi─Öksze
  • konkurencyjno┼Ť─ç ÔÇô analiza konkurencji na dane wyra┼╝enie kluczowe pozwoli okre┼Ťli─ç jaki nak┼éad pracy jest potrzebny do skutecznej promocji witryny. Im wi─Öksza liczba konkurent├│w tym trudniej b─Ödzie uzyska─ç satysfakcjonuj─ůce wyniki. Ogromne znacznie ma r├│wnie┼╝ bran┼╝a w kt├│rej chcemy si─Ö promowa─ç, przyk┼éadowo przy zasi─Ögu lokalnym naszej firmy ÔÇô szanse na rynku og├│lnopolskim s─ů zdecydowanie mniejsze.

W kontek┼Ťcie pozycjonownia strony warto r├│wniez odnie┼Ť─ç do typ├│w wyra┼╝e┼ä. Mo┼╝emy je podzieli─ç na 4 du┼╝e grupy:

  • wyra┼╝enia og├│lne ÔÇô najcz─Ö┼Ťciej jedno lub dwuwyrazowe wyra┼╝enie okreslaj─ůce niesprecyzowane wyszukiwanie u┼╝ytkownika. S─ů najbardziej konkurencyjne i z tego powodu najtrudniejsze do wypozycjonowania. Przy ogromie nak┼éadanych prac niekoniecznie przynosz─ů zwrot inwestycji.
  • wyra┼╝anie long-tail ÔÇô trzy lub wi─Öcej wyrazowe wyra┼╝anie, ┼Ťcisle precyzuj─ůce wyszukiwanie u┼╝ytkownika. S─ů mniej konkurencyjne ze wzgl─Ödu na nisk─ů konkurencj─Ö. Przynosza szybki zwrot inwestycji. Wspomagaj─ů r├│wnie┼╝ promocj─Ö na wyra┼╝anie og├│lne.
  • wyra┼╝enia lokalne ÔÇô wyra┼╝anie przedstawiaj─Öce us┼éug─Ö lub produkt w danej lokalizacji. Wyniki wyszukiwania sa ograniczone, ale przynosz─ů wymierne zyski. Regionalizacja zmniejsza konkurencj─Ö, ale pozwala na dotarcie do konkretnego klienta.
  • wyra┼╝anie brandowe ÔÇô wyra┼╝anie powi─ůzane z nazw─ů firmy lub marki. W przypadku poszukiwania przez klienta dok┼éadnie okre┼Ťlonej firmy.

W takim razie jakie wyra┼╝enia wybra─ç ?

Po pierwsze: Mierz si┼éy na zamiary. Je┼╝eli nie masz wystarczaj─ůcych ┼Ťrodk├│w aby podj─ů─ç walk─Ö z najwi─Ökszymi konkurentami w Twojej bran┼╝y zacznij promocj─Ö ma┼éymi kroczkami od fraz long-tail.

Po drugie: Zadbaj o lokalnych klient├│w. Promuj─ůc si─Ö na wyra┼╝enia lokalne przyci─ůgniesz klient├│w z najbli┼╝szej okolicy.

Po trzecie: Doposuj s┼éowa do oferty. Nie promuj si─Ö na wyra┼╝enia kluczowe, kt├│rych nie ma na stronie. Nawet je┼Ťli uda si─Ö wypozycjonowa─ç produkty, kt├│rych nie ma na Twojej stronie, ich brak mo┼╝e negatywnie wp┼éyn─ů─ç na wizerunek firmy.

Ju┼╝ przed podj─Öciem wsp├│┼épracy s┼éu┼╝ymy wsparciem i doradztwem w obu powy┼╝szych kwestiach. Dzi─Öki szczeg├│┼éowej analizie potencjalnych s┼é├│w kluczowych mo┼╝emy zaproponowa─ç najlepszy kierunek rozwoju Twojej strony, wskaza─ç wyra┼╝enia, dla kt├│rych uzyskanie efekt├│w b─Ödzie szybsze oraz te, nad kt├│rymi b─Ödziemy pracowa─ç przez kolejne miesi─ůce.

Optymalizacja witryny

code Prace nad optymalizacj─ů witryny dzielimy na dwie podstawowe grupy:

  • techniczne zmiany optymalizacyjne,
  • optymalizacje zawarto┼Ťci i tre┼Ťci strony.

Pierwsza grupa zmian nazywana jest r├│wnie┼╝ zmianami "niewidocznymi", poniewa┼╝ nie wp┼éywaj─ů one na te elementy strony, kt├│re s─ů widoczne dla u┼╝ytkownik├│w sieci. Maj─ů one jednak ogromne znaczenie dla pozycjonowania, poniewa┼╝ wp┼éywaj─ů na odbi├│r strony przez algorytmy wyszukiwarki oraz jej mo┼╝liwo┼Ť─ç rankingowania na wybrane wyra┼╝enia kluczowe. W sk┼éad zmian technicznych wchodzi przede wszystkim optymalizacja meta tag├│w strony, zar├│wno tych widocznych w przegl─ůdarce oraz wynikach wyszukiwania Google (tytu┼é i opis strony), jak i tych mniej znanych przez zwyk┼éych u┼╝ytkownik├│w, np. meta robots, czy te┼╝ canonical, kt├│re pozwalaj─ů sterowa─ç procesem indeksacji danych podstron. Optymalizacja techniczna obejmuje r├│wnie┼╝ wdro┼╝enie odpowiednich przekierowa┼ä wewn─Ötrznych, budow─Ö poprawnej nawigacji wewn─Ötrznej i struktury strony, optymalizacj─Ö nag┼é├│wk├│w serwera, pliku robots.txt, plik├│w graficznych i wiele innych, istotnych dla procesu pozycjonowania element├│w.

Druga grupa, to zmiany "widoczne", maj─ůce wp┼éyw na wygl─ůd strony lub prezentowan─ů przez ni─ů tre┼Ť─ç. Jest to obecnie jeden z wa┼╝niejszych, je┼Ťli nie najwa┼╝niejszy aspekt pozycjonowania. Wyszukiwarka Google jest wyszukiwark─ů tekstow─ů ÔÇô oznacza to, ┼╝e ocenia strony przede wszystkim na podstawie tre┼Ťci, jakie zamie┼Ťcimy na naszej stronie. Algorytmy odpowiedzialne za ustalanie pozycji stron staraj─ů si─Ö prezentowa─ç u┼╝ytkownikom te witryny, kt├│re spe┼éni─ů ich oczekiwania i rozwi─ů┼╝─ů problem lub odpowiedz─ů na zadane pytanie, wyczerpuj─ůc ca┼ékowicie temat. Google docenia tre┼Ťci eksperckie, dog┼é─Öbne i przyst─Öpne dla u┼╝ytkownik├│w. Dodatkowo, aby wspom├│c pozycjonowanie nale┼╝y zadba─ç o ich unikalno┼Ť─ç i odpowiednie nasycenie s┼éowami kluczowymi (i nie tylko).

Powy┼╝sze dane to zaledwie skr├│cony opis pracy firmy BauerSEO. Podobnie jak algorytm wyszukiwarki cyklicznie analizujemy stron─Ö pod k─ůtem setek istotnych czynnik├│w, stale poprawiaj─ůc jej kod ┼║r├│d┼éowy i dbaj─ůc o jej prawid┼éowe pozycjonowanie.

Działania off-page

interaction O ile optymalizacj─Ö kodu ┼║r├│d┼éowego strony mo┼╝na nazwa─ç fundamentem procesu pozycjonowania, o tyle dzia┼éania zewn─Ötrzne to wisienka na torcie dope┼éniaj─ůca ca┼é─ů us┼éug─Ö. Pod poj─Öciem "dzia┼éa┼ä zewn─Ötrznych" kryje si─Ö przede wszystkim dostarczanie link├│w do pozycjonowanego serwisu. Linkowanie strony, czyli zdobywanie warto┼Ťciowych odno┼Ťnik├│w prowadz─ůcych do pozycjonowanej strony, jest kluczowe dla zdobycia i umocnienia jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Na podstawie odes┼éa┼ä do witryny oceniana jest jej warto┼Ť─ç dla internauty. Wraz z wzrostem pozycji i rozpoznawalno┼Ťci Twojej strony linki do witryny b─Öd─ů dodawane stopniowo przez u┼╝ytkownik├│w, co z pewno┼Ťci─ů wp┼éynie pozytywnie na obi├│r strony. Wi─Öcej na ten temat mo┼╝na znale┼║─ç w opisie algorytmu PageRank, kt├│ry od dawna jest wykorzystywany przez Google.

Nasze dzia┼éania skupiaj─ů si─Ö r├│wnie┼╝ na bie┼╝─ůcej analizie tzw. profilu linkowego promowanej domeny, diagnozowaniu i niwelowaniu niewarto┼Ťciowych link├│w oraz dostarczaniu kolejnych, podnosz─ůcych presti┼╝ i warto┼Ť─ç strony. Badamy zar├│wno jako┼Ť─ç, typ oraz tematyczno┼Ť─ç link├│w poprzez analiz─Ö anchor text├│w. Dost─Öp do takich narz─Ödzi jak Google Search Console umo┼╝liwiaj─ů nam sprawdzenie czy witryna nie otrzyma┼éa tzw. kary r─Öcznej za nienaturalne linki przychodz─ůce. Takia kara powstaje najcz─Ö┼Ťciej w wyniku braku ostro┼╝no┼Ťci w trakcie linkowania i korzystania z kupionych link├│w, kt├│re nie spe┼éniaj─ů wymaga┼ä wskaz├│wek dla webmaster├│w Google. Na┼éo┼╝enie tego rodzaju filtra skutkuje znacznym obni┼╝eniem rankingu witryny, a w skrajnym przypadku nawet usuni─Öciem z wynik├│w wyszukiwania Google. Tylko bezkompromisowe i kompleksowe dzia┼éania doprowadz─ů do usuni─Öcia kary na┼éo┼╝onej na witryn─Ö. Nasi specjali┼Ťci pomog─ů w ka┼╝dym etapie procesu naturalizacji profilu linkowego.

Prace off-page to nie tylko linkowanie strony. O Twojej firmie musi sta─ç si─Ö g┼éo┼Ťno i to Ty mo┼╝esz nam w tym pom├│c. Warto skorzysta─ç ze sprawdzonych metod na promowanie materia┼é├│w i oferty dost─Öpnej na stronie jakim s─ů portale spo┼éeczno┼Ťciowe. Obecno┼Ť─ç firmy w najpopularniejszych mediach spo┼éeczno┼Ťciowych czy dodanie wizyt├│wki w serwisie Google Moja Firma stanowi─ů nowe ┼║r├│d┼éa informacji o firmie, kt├│re pomog─ů dotrze─ç Ci do nowych klient├│w i zwi─Öksz─ů warto┼Ť─ç strony. Zbuduj swoj─ů mark─Ö poprzez dzielenie si─Ö wiedz─ů i uczestnictwo w otwartych dyskusjach w portalach bran┼╝owych w formie komentarzy czy artyku┼é├│w. Przyprowadzi to na Twoj─ů stron─Ö wi─Öcej u┼╝ytkownik├│w pragn─ůcych uzyska─ç nowych informacji.

Tylko jednoczesne prowadzenie działań on-page i off-page może doprowadzić do skutecznego wypozycjonowania strony internetowej.

Doradztwo i pomoc

Oferowane przez nasz─ů firm─Ö us┼éugi nie opieraj─ů si─Ö jedynie na pozycjonowaniu strony poprzez optymalizacj─Ö jej kodu i linkowanie. Staramy si─Ö dodatkowo wspom├│c Tw├│j biznes! Przez ca┼éy okres wsp├│┼épracy s┼éu┼╝ymy pomoc─ů i doradztwem we wszystkich kwestiach dotycz─ůcych Twojej strony www, jej rozwoju oraz oczywi┼Ťcie marketingu internetowego. Olbrzymia wiedza z zakresu pozycjonowania i og├│lnie poj─Ötej reklamy w Internecie to jeden z naszych najwa┼╝niejszych atut├│w i ch─Ötnie dzielimy si─Ö nim z naszymi klientami.

Wychodzimy z za┼éo┼╝enia, ┼╝e najlepsze efekty promocji witryny mo┼╝emy osi─ůgn─ů─ç wsp├│lnie, dlatego w trakcie wsp├│┼épracy b─Ödziemy dzieli─ç si─Ö swoj─ů wiedz─ů z Wami. Odpowiednie przygotowanie strony pod k─ůtem wyszukiwarek skr├│ci czas zdobycia wy┼╝szych pozycji i utrwali efekt pozycjonowania. Chcesz pom├│c? Stw├│rz stron─Ö, kt├│ra jest przyjazna dla SEO korzystaj─ůc z naszych og├│lnych wskaz├│wek do budowy przyjaznej strony internetowej pod pozycjonowanie. B─Ödzie to stanowi┼éo solidny fundament pod pozycjonowanie strony.

Monitorowanie kondycji strony i raporty z pozycjonowania

W trakcie promowania witryny na bie┼╝─ůco monitorujemy jej kondycj─Ö. Korzystaj─ůc ze specjalnych narz─Ödzi analizujemy post─Öpy w realizacji us┼éugi. Odpowiednia analiza zmian widoczno┼Ťci strony pozwala nam w razie potrzeby obra─ç nowe kierunki promocji. Dzi─Öki temu jeste┼Ťmy w stanie wykorzysta─ç ca┼éy potencja┼é strony i uzyska─ç jeszcze lepsze efekty oraz wi─Öcej korzy┼Ťci.

Jakich narz─Ödzi u┼╝ywamy do analizy i monitorowania?

Google Search Console ÔÇô jest to narz─Ödzie przeznaczone dla w┼éa┼Ťcicieli witryn, webmaster├│w, marketingowc├│w i specjalist├│w SEO. Informuje ich o bie┼╝─ůcej kondycji strony. Narz─Ödzie to pozwala r├│wnie┼╝ na podstawow─ů konfiguracj─Ö strony czy analiz─Ö wyszukiwania i widoczno┼Ťci serwisu pod k─ůtem wyra┼╝e┼ä kluczowych. Umo┼╝liwia kluczow─ů dla pozycjonowania analiz─Ö indeksacj─Ö witryny. Dzi─Öki komunikatom ze strony Google na bie┼╝─ůco otrzymujemy aktualne informacje na temat zagro┼╝e┼ä i b┼é─Öd├│w jakie wyst─Öpuj─ů na stronie internetowej. GSC umo┼╝liwia r├│wnie┼╝ komunikacj─Ö z specjalistami Google w zakresie cofni─Öcia na┼éo┼╝onych na serwis kar r─Öcznych.

Google Analytics ÔÇô jest to narz─Ödzie, zbieraj─ůce wszelkie dane dotycz─ůce ruchu na stronie. Pozwala na monitorowanie ilo┼Ťci odwiedzin (r├│wnie┼╝ w czasie rzeczywistym) oraz na badanie zachowania u┼╝ytkownika na stronie. Istotnym aspektem analizy ruchu na stronie jest statystyka ┼║r├│de┼é wej┼Ť─ç na stron─Ö. Google Analytics umo┼╝liwia r├│wnie┼╝ badanie konwersji kampanii AdWords czy kampanii remarketingowych.

Korzystanie z oficjalnych narz─Ödzi Google zapewnia bezstronno┼Ť─ç oraz wiarygodno┼Ť─ç raportowanych wynik├│w. W po┼é─ůczeniu z ci─ůg┼éym ┼Ťledzeniem trend├│w i algorytm├│w pozycjonowania zapewniamy kompleksow─ů obs┼éug─Ö Pa┼ästwa strony. Zbierania i wykonana analiza danych z powy┼╝szych narz─Ödzi ukierunkowuje i zapewnia ci─ůg┼éo┼Ť─ç prac, kt├│re s─ů w stanie przynie┼Ť─ç d┼éugotrwa┼ée efekty pozycjonowania.

Pozycjonowanie a AdWords

Cz─Östo spotykamy si─Ö ze stwierdzeniem, ┼╝e pozycjonowanie w organicznych wynikach wyszukiwania Google oraz kampania link├│w sponsorowanych AdWords to takie same formy reklamy. Na pierwszy rzut oka mo┼╝e si─Ö tak wydawa─ç ÔÇô w ko┼äcu maj─ů wsp├│lne zadanie ÔÇô zwi─Ökszenie widoczno┼Ťci strony poprzez obecno┼Ť─ç w topowych wynikach wyszukiwania Google. Ot├│┼╝ r├│┼╝ni─ů si─Ö one diametralnie i cz─Östo s─ů po prostu swoim uzupe┼énieniem.

Poni┼╝ej przedstawimy podstawowe r├│┼╝nice:

  • czas uzyskania pierwszych efekt├│w ÔÇô w przypadku pozycjonowania trzeba podj─ů─ç szereg dzia┼éa┼ä maj─ůcych na celu popraw─Ö pozycji strony, ponadto indeksacja zmian trwa czasami nawet kilka miesi─Öcy, w przypadku kampanii AdWords efekty s─ů natychmiastowe
  • wyra┼╝enia kluczowe - linki sponsorowane pozwalaj─ů na elastyczno┼Ť─ç w dobrze promowanych s┼é├│w kluczowych, w dowolnym momencie mo┼╝emy je zmienia─ç bez konieczno┼Ťci zmiany kierunku dzia┼éa┼ä optymalizacyjnych i oczekiwania na ponowne zaindeksowanie strony
  • czas dzia┼éania ÔÇô pozycje zdobyte poprzez promocj─Ö w organicznych wynikach wyszukiwania pozostaj─ů przez d┼éugi czas, mo┼╝emy si─Ö spodziewa─ç d┼éugotrwa┼éego efektu, odwrotnie w przypadku AdWords, widoczno┼Ť─ç jest uzale┼╝niona od wp┼éaconych ┼Ťrodk├│w
  • obszar dzia┼éania ÔÇô kampanie link├│w sponsorowanych maj─ů nieograniczony zasi─Ög, mog─ů wy┼Ťwietla─ç si─Ö nie tylko w organicznych wynikach ale r├│wnie┼╝ przy pomocy sieci partnerskiej Google
  • podatno┼Ť─ç na algorytmy ÔÇô reklama AdWords jest odporna na wahania pozycji, niezale┼╝nie od aktualizacji algorytm├│w wyszukiwarek pozycja reklamy pozostaje niezmienna
  • koszty promocji ÔÇô teoretycznie pozycjonowanie stron jest darmowe, jednak najcz─Ö┼Ťciej nale┼╝y uwzgl─Ödni─ç wynagrodzenie dla agencji SEO/SEM, w przypadku AdWords koszty zale┼╝─ů od konkurencyjno┼Ťci fraz i klikni─Ö─ç, ale trzeba bra─ç pod uwag─Ö r├│wnie┼╝ op┼éat─Ö za obs┼éug─Ö kampanii
PozycjonowanieAdWords
EfektyWymagaj─ů czasuNatychmiastowo
Wyra┼╝enie kluczoweOgraniczoneElastyczne
Czas działaniaDługotrwały efektNa okres kampanii
Obszar działaniaWyszukiwarkaWyszukiwarka i sieć partnerska
Wpływ algorytmówTakNie
Koszty promocjiDarmowe*Wysokie**

* Google nie pobiera op┼éat za uzyskanie pozycji, nale┼╝y uwzgl─Ödni─ç ewentualne wynagrodzenie dla firmy pozycjonuj─ůcej,
** W stosunku do wynik├│w organicznych wysoki koszt pozyskania jednego wej┼Ťcia na stron─Ö

Kt├│r─ů form─Ö reklamy wybra─ç? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Promocja w AdWords mo┼╝e sta─ç si─Ö zupe┼énie oddzielnym ┼║r├│d┼éem ruchu na stronie w trakcie procesu zdobywania wysokich pozycji, ale jest tak┼╝e doskona┼éym uzupe┼énieniem dla strony o ugruntowanej renomie w wynikach wyszukiwania. Nasi specjali┼Ťci pomog─ů w wyborze odpowiedniej formy reklamy.

Ile trwa pozycjonowanie?

timer Niestety, odpowiedź na to pytanie nigdy nie jest jednoznaczna. Na to jak długo trwa pozycjonowanie strony wpływa wiele czynników, na przykład:

  • jak d┼éugo istnieje strona,
  • jak jest obszerna, np. ile posiada podstron,
  • w jakiej dzia┼éa bran┼╝y,
  • jakie wyra┼╝enia kluczowe zosta┼éy wybrane do promocji,
  • jak zbudowana jest witryna,
  • jak du┼╝a jest konkurencja.

Mo┼╝na jednak przyj─ů─ç, ┼╝e profesjonalne pozycjonowanie to us┼éuga trwaj─ůca od kilku tygodni do nawet kilku lat dla najtrudniejszych i najbardziej presti┼╝owych s┼é├│w kluczowych. Chocia┼╝ pierwsze efekty powinny by─ç widoczne ju┼╝ po kilku tygodniach od rozpocz─Öcia pozycjonowania, nie mo┼╝na zagwarantowa─ç szybkiego osi─ůgni─Öcia efektu.

Najcz─Ö┼Ťciej zadawane pytania

  1. Czy mog─Ö pozycjonowa─ç swoj─ů stron─Ö samodzielnie?

    Tak, jednak nie polecamy takiego dzia┼éania. B┼é─Ödy jakie mo┼╝na pope┼éni─ç podczas pozycjonowania witryny mog─ů kosztowa─ç firm─Ö o wiele wi─Öcej ni┼╝ brak jakichkolwiek dzia┼éa┼ä marketingowych. Aby skutecznie realizowa─ç strategi─Ö SEO nale┼╝y posiada─ç odpowiedni─ů wiedz─Ö specjalistyczn─ů zar├│wno z zakresu marketingu internetowego jak i programowania (tworzenia stron www).

  2. Jak wybra─ç firm─Ö pozycjonuj─ůc─ů?

    Przede wszystkim zalecamy unika─ç firm, kt├│re obiecuj─ů przys┼éowiowe "z┼éote g├│ry". Jedn─ů z najcz─Ö┼Ťciej obiecywanych rzeczy podczas podpisywania umowy na pozycjonowanie strony jest gwarancja szybkiego uzyskania wynik├│w. Zapraszamy do odwiedzenia strony o nas, gdzie dowiesz si─Ö jak wybra─ç firm─Ö pozycjonuj─ůc─ů.

  3. Czy Wy mo┼╝ecie mi zagwarantowa─ç wyniki?

    Nie! Pozycjonowanie to us┼éuga zale┼╝na od wielu czynnik├│w zewn─Ötrznych, wi─Öc nikt nie mo┼╝e w 100% zagwarantowa─ç powodzenia us┼éugi. Gwarantujemy jednak pe┼éne zaanga┼╝owanie w promocj─Ö Twojej witryny i wierzymy, ┼╝e wsp├│lnymi si┼éami uda nam si─Ö osi─ůgn─ů─ç satysfakcjonuj─ůce efekty.

  4. Mam ju┼╝ wysokie pozycje, po co mi pozycjonowanie?

    Zawsze istnieje pole do dalszego rozwoju firmy! Zastan├│w si─Ö, na ile wa┼╝nych dla Ciebie s┼é├│w kluczowych widoczna jest Twoja strona? Czy na pewno s─ů to s┼éowa szukane przez u┼╝ytkownik├│w? A mo┼╝e Twoja strona pojawia si─Ö wysoko tylko po wpisaniu nazwy Twojej firmy? Skontaktuj si─Ö z naszymi doradcami, kt├│rzy wska┼╝─ů obszary dalszego rozwoju promocji firmy w wyszukiwarce.

  5. Czy potrzebujecie dost─Öpu do mojej strony www?

    Tak, dla skutecznego pozycjonowania konieczne b─Ödzie wprowadzenie zmian optymalizacyjnych w kodzie ┼║r├│d┼éowym Twojej strony. Aby m├│c w pe┼éni prowadzi─ç prace nad promocj─ů witryny, niezb─Ödny b─Ödzie nam dost─Öp do serwera FTP strony oraz jej panelu CMS ÔÇô o ile taki istnieje.

  6. Czy pozycjonowanie wymaga zmian w tre┼Ťci i wygl─ůdzie strony?

    Najcz─Ö┼Ťciej tak. Optymalizacja tre┼Ťci strony stanowi nieod┼é─ůczny element procesu pozycjonowania. Oczywi┼Ťcie nadal posiadasz pe┼én─ů kontrol─Ö i to Ty decydujesz o zawarto┼Ťci Twojej strony www. Jednak wprowadzenie zmian zgodnie z naszymi rekomendacjami znacz─ůco poprawi jako┼Ť─ç strony i przyspieszy osi─ůgni─Öcie oczekiwanego efektu.

  7. Czy stosujecie si─Ö do wytycznych Google?

    Tak! Wskaz├│wki dla Webmaster├│w wydane przez Google to podstawa do prowadzenia jakichkolwiek prac na stronie.

  8. Co jest potrzebne do rozpocz─Öcia pozycjonowania?

    Wy┼é─ůcznie dzia┼éaj─ůca strona internetowa i ch─Öci do wprowadzania zmian w witrynie ÔÇô to g┼é├│wnie od nich zale┼╝y skuteczno┼Ť─ç podejmowanych dzia┼éa┼ä.

  9. Czy posiadacie w ofercie r├│wnie┼╝ tworzenie stron internetowych?

    Nie. Skupiamy swoje si┼éy wy┼é─ůcznie na promocji strony w Internecie, dzi─Öki czemu zyskali┼Ťmy miano lidera w bran┼╝y SEO.

  10. Czy prowadzenie kampanii AdWords wpływa na wyniki pozycjonowania?

    Prowadzenie kampanii AdWords nie wp┼éywa bezpo┼Ťrednio na efekty pozycjonowania. Jest to jednak dodatkowe wsparcie dla Twojego biznesu. Kampania link├│w sponsorowanych mo┼╝e by─ç dobrym pomys┼éem w pocz─ůtkowym etapie naszej wsp├│┼épracy, kiedy dopiero rozpoczynamy prac─Ö nad widoczno┼Ťci─ů Twojej strony w Internecie.

  11. Czy mo┼╝ecie jednorazowo wypozycjonowa─ç moj─ů stron─Ö?

    Niestety nie. Pozycjonowanie strony to proces, kt├│ry trwa od kilku tygodni do nawet wielu lat. Nie ma ┼╝adnej gwarancji, ┼╝e raz zdobyte pozycje w wynikach wyszukiwania zostan─ů utrzymane na sta┼ée. Pozycjonowanie to zakres cyklicznych dzia┼éa┼ä, sk┼éadaj─ůcych si─Ö na ostateczny sukces.

­čôú Zacznij pozycjonowanie strony ju┼╝ dzisiaj! ­čôú
Podaj adres strony, kt├│r─ů chcesz promowa─ç: