Pozycjonowanie stron internetowych

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron (SEO, ang. Search Engine Optimization) to usługa, której celem jest umieszczenie promowanej strony www na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce internetowej. To najefektywniejsza forma reklamy w Internecie. Prace podejmowane w ramach pozycjonowania dzielimy na dwie podstawowe grupy: optymalizację strony internetowej i działania zewnętrzne. Bezpośredni wpływ na skuteczność i efekty pozycjonowania mają przede wszystkim algorytmy wyszukiwarki odpowiedzialne za ocenę strony i ustalenie kolejności wyników - czyli również pozycji Twojej strony!

Głównym celem pozycjonowania jest zwiększenie widoczności strony w Internecie poprzez uzyskiwanie coraz wyższych pozycji dla wybranych wyrażeń kluczowych. Nawet ok. 97% użytkowników Internetu w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google, aby odnaleźć interesujące informacje, firmy oferujące poszukiwane przez nich usługi lub sklepy internetowe, które zrealizują wymarzone zamówienie. Nie ulega więc wątpliwości, że dbałość o wysokie pozycje swojej witryny się opłaca!

Dlaczego pozycjonowanie strony może okazać się najważniejszym działaniem marketingowym Twojej firmy? Oto jak zbudowane są wyniki wyszukiwania najpopularniejszej wyszukiwarki online - Google.

Wyniki wyszukiwania Google

Dotychczas w wyszukiwarce Google zaobserwowano aż 25 różnych sposobów prezentacji wyników – od "karuzeli", przez grafikę, video i wyniki lokalne do newsów, reklamy płatnej i wyników naturalnych, na które wpływ ma skuteczne pozycjonowanie strony. Na obecność strony w każdym z tych rodzajów mogą wpływać zupełnie inne czynności. Z całą pewnością inne działania muszą zostać podjęte dla pozycjonowania strony w naturalnych wynikach wyszukiwania, inne zaś dla pozycjonowania grafiki. Niektóre z rodzajów wyników wymagają odpowiedniej konfiguracji strony (np. prawidłowej struktury czy wykorzystania tzw. mikrodanych) inne korzystania z dodatkowych usług (np. YouTube lub Google Shopping), a jeszcze inne dokonywania płatności (Google AdWords).

Niezależnie od tego jak zbudowana, skonfigurowana i zoptymalizowana zostanie strona internetowa - ostateczną decyzję o tym w jaki sposób wyświetlać wyniki podejmują algorytmy Google. Sposób prezentacji stron w Google może różnić się w zależności od rodzaju zapytania wydanego przez użytkownika do wyszukiwarki, np.

  • zapytanie "restauracja" najpewniej wyświetli wyniki lokalizowane (mapa)

  • zapytanie "BauerSEO" wyświetli wyniki brandowe (graf wiedzy)

  • zapytanie "bukiet róż" oprócz wyników wyszukiwania, dodatkowo zaprezentuje obrazy i produkty możliwe do kupienia dzięki Google Shopping

Coraz częściej Google stara się także automatycznie odpowiadać na zadane pytanie, aby użytkownik mógł uzyskać odpowiedź bez przeszukiwania dodatkowych serwisów. Przykładami takiego zapytania może być "kurs euro", które przedstawi nam gotową odpowiedź w formie przystępnej tabeli:

Na poniższym zrzucie ekranu zaznaczyliśmy kolorami cztery wyniki, które najczęściej mogą ukazać się Waszym oczom:

  1. wyniki organiczne (darmowe)
  2. wyniki płatne (reklama Google AdWords)
  3. lokalny 3-pak
  4. wynik z grafu wiedzy (knowledge graph)

SERP

Wyniki organiczne

To właśnie na tę część wyników wyszukiwania wpływa SEO. Prawidłowo przeprowadzony proces pozycjonowania ma skutkować pojawieniem się Twojej strony w miejscu zaznaczonym na zielono. Im wyżej zostanie ona wyświetlona, tym większa szansa, że to właśnie Twoją stronę wybierze użytkownik. Zdecydowana większość internautów bardzo rzadko przechodzi choćby do drugiej strony wyników, dlatego powinniśmy zrobić wszystko co możliwe, aby zająć topowe miejsca w Google. Pierwsza strona Google najczęściej prezentuje dziesięć naturalnych wyników, jednak zdarzają się odstępstwa od tej reguły – w zależności od wydanego zapytania możemy zobaczyć na przykład dziewięć lub siedem stron. Najczęściej również "skrócone" wyniki przeplatane są dodatkowym rodzajem, na przykład zdjęciami lub filmami.

Każda strona umieszczona w organicznych wynikach posiada trzy podstawowe elementy: tytuł, opis oraz adres URL. Warto wykorzystać te elementy, aby zachęcić użytkowników to odwiedzenia właśnie Twojej strony!

Wyniki płatne

To wyniki prowadzenia kampanii Google Ads. W przeciwieństwie do naturalnych wyników, za umieszczenie witryny w tej sekcji firma Google pobiera opłaty. Koszty prowadzenia kampanii zależą od ceny za kliknięcie (CPC) w naszą reklamę, na którą wpływa m.in.:

  • jakość strony docelowej,
  • dopasowanie słowa kluczowego do strony,
  • jakość reklamy,
  • obszar terytorialny kampanii,
  • stawki konkurencji (Google Ads to licytacja).

Płatne wyniki wyszukiwania mogą wyświetlać się zarówno powyżej jak i poniżej listy wyników naturalnych. W zależności od branży i wpisanego zapytania, wyniki Google Ads mogą wyświetlać się nie tylko na pierwszej, ale również na kolejnych podstronach Google. Wyniki, za które właściciel zapłacił oznaczone są dodatkową ikoną "reklama".

Lokalny 3-pak

Ten rodzaj wyników (3 wyniki z map Google) najczęściej wyświetlany jest dla zapytań lokalnych, czyli wskazujących na konkretną lokalizację interesującą internautę (np. "hotel poznań"), ale nie tylko. Google stara się automatycznie wykryć naszą lokalizację i zaprezentować najlepiej dopasowane wyniki. Właśnie dlatego równie prawdopodobne jest, że dla samego słowa "hotel" również zostanie nam przedstawiony lokalny 3-pak, dopasowany do naszego miejsca pobytu – podobnie jak na poniższym zrzucie ekranu dla wyrażenia kluczowego "PZU"

Celem prezentacji lokalnego 3-paku jest szybkie przedstawienie użytkownikowi oddziałów danej firmy, znajdującej się najbliżej jego miejsca pobytu. Dodatkowo istnieje możliwość szybkiego wyznaczenia trasy lub odwiedzenia witryny firmy.

Wyniki z grafu wiedzy

Graf wiedzy to specjalny panel, pojawiający się zwykle z prawej strony wyników wyszukiwania, zawierający najważniejsze informacje na temat wyszukiwanego hasła. Informacje te pochodzą z ogromnej bazy wiedzy, budowanej przez Google w celu jeszcze lepszej i szybszej odpowiedzi na zapytania użytkowników. Graf wiedzy zbiera informacje o dziełach sztuki, wydarzeniach, znanych osobach i wielu innych obiektach ze świata rzeczywistego. Dlatego wynik z grafu wiedzy najczęściej wyświetla się właśnie na zapytania o duże, znane firmy, wielkie postaci ze świata sztuki, kina, czy teatru, a także najważniejsze wydarzenia historyczne. Dzięki temu od razu otrzymujemy zestaw najważniejszych informacji wraz z tematami powiązanymi, pozwalającymi lepiej zgłębić interesujący nas temat.

Algorytmy wyszukiwarki

Za to, na której pozycji, w jakim rodzaju wyników (poza wynikami płatnymi) oraz dla jakiego zapytania użytkownika wyświetlona zostanie Twoja strona, odpowiadają algorytmy stworzone przez inżynierów Google. To nic innego jak programy komputerowe, które analizują wiele czynników, aby zaprezentować w wynikach dokładnie to, czego użytkownik poszukuje. W Internecie istnieją prawdopodobnie miliony witryn odpowiadających na zadane przez użytkownika pytanie, dlatego algorytm na podstawie setek niepowtarzalnych (oraz nie podanych do oficjalnej wiadomości) czynników ocenia, które z nich należy umieścić na wysokich pozycjach, aby spełnić oczekiwania internauty.

Google stale udoskonala swoją technologię oraz algorytmy wyszukiwarki. Kluczowe zmiany, mocno wpływające na kolejność wyników, nazywane są w branży SEO zmianami algorytmu. Przykładowo, w ciągu całego 2011 roku do algorytmu wprowadzonych zostało ponad 500 zmian, co pokazuje jak dynamiczną i zmienną jest branża SEO. Zmiany w sposobie oceny stron i prezentacji wyników mogą mieć mniejszy lub większy wpływ na ranking Twojej witryny i uzyskane efekty pozycjonowania.

Skala zmian w branży pokazana jest również na stronie, która opisuje najważniejsze zmiany algorytmów od 2000 roku: https://moz.com/google-algorithm-change.

Korzyści płynące z pozycjonowania

Pozycjonowanie stron to rozłożony w czasie i skomplikowany proces promocji firmy w wyszukiwarkach internetowych. W odróżnieniu od innych form reklamy w internecie, stopniowe budowanie pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania pozwoli na osiągniecie długotrwałych i stabilnych efektów. Poniżej przedstawiamy najistotniejsze korzyści dla Twojej firmy i jakie może przynieść promocja strony w wyszukiwarkach.

Najistotniejsze zalety:

  • pozyskiwanie klientów - promując swoją witrynę uzyskujesz nowy kanał reklamowy. W ten sposób świadomie zwiększasz szanse na uzyskanie nowego potencjalnego klienta, który poszukuje konkretnych usług bądź produktów. Dzięki widoczności na coraz większą liczbę wyrażeń kluczowych możesz na przykład zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, wygenerować zapytania telefoniczne albo zachęcić klienta do odwiedzin w jednej z Twoich placówek
  • budowanie marki – wyszukiwarka Google to najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie. Obecność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania buduje markę Twojej firmy. Dzięki temu stanie się bardziej rozpoznawalna, a użytkownicy określą ją jako godną zaufania. Zdobyty w ten sposób klient będzie częściej wracał na stronę oraz polecał ją innym. Takie działanie wygeneruje nowe bezpośrednie wizyty i szanse sprzedażowe
  • ruch na stronie – wyższe pozycje, obecność w popularnych katalogach, wizytówka w serwisie Google Miejsca – te i inne składowe pozycjonowania mogą przełożyć się na większy ruch na stronie. Poprzez promocję witryny w różnych sektorach Internetu, zarówno na ogólne jak i bardziej szczegółowe wyrażenia kluczowe, zwiększy się liczba odwiedzających tworząc w ten sposób szansę na pozyskanie klienta, lepszą widoczność oferty firmy czy konwersję ze sprzedaży reklam na stronie
  • wyższość nad konkurencją – lepsza widoczność witryny to idealny sposób na zwiększenie przewagi nad konkurencją. Rozpoznawalność Twojej firmy spowoduje, że użytkownicy chętniej skorzystają właśnie z Twojej oferty, a marka znana jako lider w branży będzie punktem odniesienia dla innych firm
  • nieograniczony zasięg – Internet nie ma granic, promując swoją stronę w wyszukiwarkach korzystasz z nieograniczonego zasięgu reklamy. Nie ma znaczenia gdzie mieści się Twoja firma – możesz pozyskać klienta zarówno z najbliższych miejscowości, województwa czy całego kraju. Uruchamiając dodatkowe wersję językowe witryny zyskasz sposób na przyciągnięcie klienta zagranicznego.
  • moda na Internet – dzięki obecności w Internecie jesteś na topie. Polacy coraz częściej korzystają z zakupów przez internet, zakładają profile w mediach społecznościowych oraz bazują na opiniach znalezionych w Google. Rozwój technologii mobilnych i powszechny dostęp do Internetu powoduje, iż promocja w sieci to najnowocześniejsza i najbardziej rozwojowa forma reklamy.
  • długotrwały efekt – pracując nad zwiększeniem widoczności witryny oraz dbając o jej kondycję i aktualność możesz oczekiwać, iż pozycjonowanie przyniesie długotrwały efekt reklamowy w przeciwieństwie np. do kampanii Google Ads czy reklam w mediach (prasa, TV, radio), które przynoszą zyski w czasie lub krótko po ich emisji.
  • niski koszt – podsumowując koszty jakie należy przeznaczyć na pozycjonowanie strony internetowej można dojść do wniosku, iż ta forma reklama jest o wiele tańsza niż jej tradycyjna forma. Nakłady pracy i środków jakie poniesiemy na reklamę w prasie czy telewizji są bardzo duże, a dodatkowo ciężko jest zbadać konwersję takich działań. Tym samym promocja w sieci przekłada się na największy zwrot poniesionych inwestycji.

Podsumowując, korzyści jakie przynosi pozycjonowanie strony internetowej są oczywiste – zgodnie z żartobliwym stwierdzeniem "jeśli nie ma Cię w Google, to nie istniejesz". W najbliższym czasie może okazać się, że promocja w sieci to nie tylko dodatkowa strategia biznesowa, a absolutne minimum istnienia rozwijającej się firmy. W tym miejscu warto otworzyć się na inne formy reklamy w Internecie – synergia działań w postaci linków sponsorowanych, kampanii remarketingowych, aktywności w mediach społecznościowych czy content marketingu może jeszcze bardziej zwiększyć popularność Twojej firmy.

Jak działa SEO? Co wchodzi w zakres pozycjonowania?

SEO Zadaniem każdej firmy pozycjonerskiej jest przede wszystkich dostosowanie strony internetowej do wymagań wspomnianych algorytmów - tak aby jak najlepiej spełniała wymagania wyszukiwarki i była zgodna ze wskazówkami dla webmasterów. Należy tego dokonać poprzez techniczną optymalizację kodu źródłowego strony, ale również odpowiednią budowę zawartości witryny - od podstawowych tekstów, poprzez tematycznie powiązaną i ciekawą grafikę, aż do szczegółowych danych technicznych np. w formie tabel.

Samo wprowadzenie stosownych zmian w kodzie pozycjonowanej strony to jednak nie wszystko. W Google nic nie dzieje się od razu, dlatego właśnie mówimy, że pozycjonowanie to proces czasochłonny i rozłożony w czasie. Wszelkie zmiany, zarówno te wpływające na wygląd i treść strony, jak i niewidoczne gołym okiem zmiany optymalizacyjne, muszą zostać zaindeksowane, czyli zauważone i zapisane przez roboty sieciowe i ocenione przez algorytmy wyszukiwarki Google.

Za indeksację witryn oraz wprowadzanych zmian odpowiadają wspomniane roboty sieciowe, czyli kolejne programy komputerowe. Googlebot (tak nazywany jest robot sieciowy Google) przeszukuje Internet w poszukiwaniu nowych treści i każdego dnia indeksuje olbrzymie ilości danych. Z tego właśnie powodu od chwili wdrożenia zmian na pozycjonowanej stronie do momentu kiedy wpłyną na pozycje serwisu musi minąć pewien czas. Dodatkowo, im większa jest dana witryna i im bardziej zagłębiona jest dana podstrona, tym czas ten może się wydłużać.

Pozycjonowanie strony opiera się zatem o cykliczne działania:

  • analizę strony internetowej oraz stron konkurencyjnych,
  • wprowadzanie zmian optymalizacyjnych w kodzie źródłowym witryny
  • rozbudowę contentu strony,
  • prowadzenie działań zewnętrznych,
  • oczekiwanie na indeksację, monitorowanie sytuacji i weryfikowanie efektów wprowadzonych zmian.

Analiza SEO i dobór słów kluczowych

check-list To początek pracy każdego specjalisty SEO. Analiza strony pod kątem możliwości pozycjonowania to przede wszystkim zapoznanie się z budową i zawartością strony oraz wstępna ocena jej potencjału. Na podstawie wyników analizy możemy przygotować plan prac związanych z pozycjonowaniem strony na najbliższe tygodnie. Wyniki takiego audytu pozwalają na wdrożenie podstawowych zmian optymalizacyjnych, które dadzą fundament do rozpoczęcia promocji w Internecie. Dodatkowo, przeprowadzona analiza stron konkurencyjnych pozwala na rozpoczęcie pracy nad szeroko rozumianym contentem witryny, czyli przygotowaniem odpowiednich treści dla strony internetowej.

Zanim jednak przystąpimy do właściwego pozycjonowania strony, równie istotnym zadaniem jest dobór odpowiednich słów kluczowych lub określenie innego celu promocji witryny. Słowa kluczowe to wyrażenia wpisywane przez użytkownika w polu wyszukiwarki za pomocą których wyszukuje potrzebne informacje. Aby konretne wyrażanie kluczowe przynosiło nam wymierny zwrot inwestycji nasi eksperci sprawdzają jego konkurencyjność i wyszukiwalność:

  • wyszukiwalność słowa kluczowego – czynnik określający popularność wyszukiwania danego słowa kluczowego. Liczba ta opisuje średnią liczbę wyszukiwań danej frazy w wyszukiwarce Google w ujęciu miesięcznym. Oczywiście im wyrażanie jest bardziej wyszukiwalne tym korzyści z jej promocji są większe
  • konkurencyjność – analiza konkurencji na dane wyrażenie kluczowe pozwoli określić jaki nakład pracy jest potrzebny do skutecznej promocji witryny. Im większa liczba konkurentów tym trudniej będzie uzyskać satysfakcjonujące wyniki. Ogromne znacznie ma również branża w której chcemy się promować, przykładowo przy zasięgu lokalnym naszej firmy – szanse na rynku ogólnopolskim są zdecydowanie mniejsze.

W kontekście pozycjonownia strony warto równiez odnieść do typów wyrażeń. Możemy je podzielić na 4 duże grupy:

  • wyrażenia ogólne – najczęściej jedno lub dwuwyrazowe wyrażenie okreslające niesprecyzowane wyszukiwanie użytkownika. Są najbardziej konkurencyjne i z tego powodu najtrudniejsze do wypozycjonowania. Przy ogromie nakładanych prac niekoniecznie przynoszą zwrot inwestycji.
  • wyrażanie long-tail – trzy lub więcej wyrazowe wyrażanie, ścisle precyzujące wyszukiwanie użytkownika. Są mniej konkurencyjne ze względu na niską konkurencję. Przynosza szybki zwrot inwestycji. Wspomagają również promocję na wyrażanie ogólne.
  • wyrażenia lokalne – wyrażanie przedstawiajęce usługę lub produkt w danej lokalizacji. Wyniki wyszukiwania sa ograniczone, ale przynoszą wymierne zyski. Regionalizacja zmniejsza konkurencję, ale pozwala na dotarcie do konkretnego klienta.
  • wyrażanie brandowe – wyrażanie powiązane z nazwą firmy lub marki. W przypadku poszukiwania przez klienta dokładnie określonej firmy.

W takim razie jakie wyrażenia wybrać ?

Po pierwsze: Mierz siły na zamiary. Jeżeli nie masz wystarczających środków aby podjąć walkę z największymi konkurentami w Twojej branży zacznij promocję małymi kroczkami od fraz long-tail.

Po drugie: Zadbaj o lokalnych klientów. Promując się na wyrażenia lokalne przyciągniesz klientów z najbliższej okolicy.

Po trzecie: Doposuj słowa do oferty. Nie promuj się na wyrażenia kluczowe, których nie ma na stronie. Nawet jeśli uda się wypozycjonować produkty, których nie ma na Twojej stronie, ich brak może negatywnie wpłynąć na wizerunek firmy.

Już przed podjęciem współpracy służymy wsparciem i doradztwem w obu powyższych kwestiach. Dzięki szczegółowej analizie potencjalnych słów kluczowych możemy zaproponować najlepszy kierunek rozwoju Twojej strony, wskazać wyrażenia, dla których uzyskanie efektów będzie szybsze oraz te, nad którymi będziemy pracować przez kolejne miesiące.

Optymalizacja witryny

code Prace nad optymalizacją witryny dzielimy na dwie podstawowe grupy:

  • techniczne zmiany optymalizacyjne,
  • optymalizacje zawartości i treści strony.

Pierwsza grupa zmian nazywana jest również zmianami "niewidocznymi", ponieważ nie wpływają one na te elementy strony, które są widoczne dla użytkowników sieci. Mają one jednak ogromne znaczenie dla pozycjonowania, ponieważ wpływają na odbiór strony przez algorytmy wyszukiwarki oraz jej możliwość rankingowania na wybrane wyrażenia kluczowe. W skład zmian technicznych wchodzi przede wszystkim optymalizacja meta tagów strony, zarówno tych widocznych w przeglądarce oraz wynikach wyszukiwania Google (tytuł i opis strony), jak i tych mniej znanych przez zwykłych użytkowników, np. meta robots, czy też canonical, które pozwalają sterować procesem indeksacji danych podstron. Optymalizacja techniczna obejmuje również wdrożenie odpowiednich przekierowań wewnętrznych, budowę poprawnej nawigacji wewnętrznej i struktury strony, optymalizację nagłówków serwera, pliku robots.txt, plików graficznych i wiele innych, istotnych dla procesu pozycjonowania elementów.

Druga grupa, to zmiany "widoczne", mające wpływ na wygląd strony lub prezentowaną przez nią treść. Jest to obecnie jeden z ważniejszych, jeśli nie najważniejszy aspekt pozycjonowania. Wyszukiwarka Google jest wyszukiwarką tekstową – oznacza to, że ocenia strony przede wszystkim na podstawie treści, jakie zamieścimy na naszej stronie. Algorytmy odpowiedzialne za ustalanie pozycji stron starają się prezentować użytkownikom te witryny, które spełnią ich oczekiwania i rozwiążą problem lub odpowiedzą na zadane pytanie, wyczerpując całkowicie temat. Google docenia treści eksperckie, dogłębne i przystępne dla użytkowników. Dodatkowo, aby wspomóc pozycjonowanie należy zadbać o ich unikalność i odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi (i nie tylko).

Powyższe dane to zaledwie skrócony opis pracy firmy BauerSEO. Podobnie jak algorytm wyszukiwarki cyklicznie analizujemy stronę pod kątem setek istotnych czynników, stale poprawiając jej kod źródłowy i dbając o jej prawidłowe pozycjonowanie.

Działania off-page

interaction O ile optymalizację kodu źródłowego strony można nazwać fundamentem procesu pozycjonowania, o tyle działania zewnętrzne to wisienka na torcie dopełniająca całą usługę. Pod pojęciem "działań zewnętrznych" kryje się przede wszystkim dostarczanie linków do pozycjonowanego serwisu. Linkowanie strony, czyli zdobywanie wartościowych odnośników prowadzących do pozycjonowanej strony, jest kluczowe dla zdobycia i umocnienia jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Na podstawie odesłań do witryny oceniana jest jej wartość dla internauty. Wraz z wzrostem pozycji i rozpoznawalności Twojej strony linki do witryny będą dodawane stopniowo przez użytkowników, co z pewnością wpłynie pozytywnie na obiór strony. Więcej na ten temat można znaleźć w opisie algorytmu PageRank, który od dawna jest wykorzystywany przez Google.

Nasze działania skupiają się również na bieżącej analizie tzw. profilu linkowego promowanej domeny, diagnozowaniu i niwelowaniu niewartościowych linków oraz dostarczaniu kolejnych, podnoszących prestiż i wartość strony. Badamy zarówno jakość, typ oraz tematyczność linków poprzez analizę anchor textów. Dostęp do takich narzędzi jak Google Search Console umożliwiają nam sprawdzenie czy witryna nie otrzymała tzw. kary ręcznej za nienaturalne linki przychodzące. Takia kara powstaje najczęściej w wyniku braku ostrożności w trakcie linkowania i korzystania z kupionych linków, które nie spełniają wymagań wskazówek dla webmasterów Google. Nałożenie tego rodzaju filtra skutkuje znacznym obniżeniem rankingu witryny, a w skrajnym przypadku nawet usunięciem z wyników wyszukiwania Google. Tylko bezkompromisowe i kompleksowe działania doprowadzą do usunięcia kary nałożonej na witrynę. Nasi specjaliści pomogą w każdym etapie procesu naturalizacji profilu linkowego.

Prace off-page to nie tylko linkowanie strony. O Twojej firmie musi stać się głośno i to Ty możesz nam w tym pomóc. Warto skorzystać ze sprawdzonych metod na promowanie materiałów i oferty dostępnej na stronie jakim są portale społecznościowe. Obecność firmy w najpopularniejszych mediach społecznościowych czy dodanie wizytówki w serwisie Google Moja Firma stanowią nowe źródła informacji o firmie, które pomogą dotrzeć Ci do nowych klientów i zwiększą wartość strony. Zbuduj swoją markę poprzez dzielenie się wiedzą i uczestnictwo w otwartych dyskusjach w portalach branżowych w formie komentarzy czy artykułów. Przyprowadzi to na Twoją stronę więcej użytkowników pragnących uzyskać nowych informacji.

Tylko jednoczesne prowadzenie działań on-page i off-page może doprowadzić do skutecznego wypozycjonowania strony internetowej.

Doradztwo i pomoc

Oferowane przez naszą firmę usługi nie opierają się jedynie na pozycjonowaniu strony poprzez optymalizację jej kodu i linkowanie. Staramy się dodatkowo wspomóc Twój biznes! Przez cały okres współpracy służymy pomocą i doradztwem we wszystkich kwestiach dotyczących Twojej strony www, jej rozwoju oraz oczywiście marketingu internetowego. Olbrzymia wiedza z zakresu pozycjonowania i ogólnie pojętej reklamy w Internecie to jeden z naszych najważniejszych atutów i chętnie dzielimy się nim z naszymi klientami.

Wychodzimy z założenia, że najlepsze efekty promocji witryny możemy osiągnąć wspólnie, dlatego w trakcie współpracy będziemy dzielić się swoją wiedzą z Wami. Odpowiednie przygotowanie strony pod kątem wyszukiwarek skróci czas zdobycia wyższych pozycji i utrwali efekt pozycjonowania. Chcesz pomóc? Stwórz stronę, która jest przyjazna dla SEO korzystając z naszych ogólnych wskazówek do budowy przyjaznej strony internetowej pod pozycjonowanie. Będzie to stanowiło solidny fundament pod pozycjonowanie strony.

Monitorowanie kondycji strony i raporty z pozycjonowania

W trakcie promowania witryny na bieżąco monitorujemy jej kondycję. Korzystając ze specjalnych narzędzi analizujemy postępy w realizacji usługi. Odpowiednia analiza zmian widoczności strony pozwala nam w razie potrzeby obrać nowe kierunki promocji. Dzięki temu jesteśmy w stanie wykorzystać cały potencjał strony i uzyskać jeszcze lepsze efekty oraz więcej korzyści.

Jakich narzędzi używamy do analizy i monitorowania?

Google Search Console – jest to narzędzie przeznaczone dla właścicieli witryn, webmasterów, marketingowców i specjalistów SEO. Informuje ich o bieżącej kondycji strony. Narzędzie to pozwala również na podstawową konfigurację strony czy analizę wyszukiwania i widoczności serwisu pod kątem wyrażeń kluczowych. Umożliwia kluczową dla pozycjonowania analizę indeksację witryny. Dzięki komunikatom ze strony Google na bieżąco otrzymujemy aktualne informacje na temat zagrożeń i błędów jakie występują na stronie internetowej. GSC umożliwia również komunikację z specjalistami Google w zakresie cofnięcia nałożonych na serwis kar ręcznych.

Google Analytics – jest to narzędzie, zbierające wszelkie dane dotyczące ruchu na stronie. Pozwala na monitorowanie ilości odwiedzin (również w czasie rzeczywistym) oraz na badanie zachowania użytkownika na stronie. Istotnym aspektem analizy ruchu na stronie jest statystyka źródeł wejść na stronę. Google Analytics umożliwia również badanie konwersji kampanii Google Ads czy kampanii remarketingowych.

Korzystanie z oficjalnych narzędzi Google zapewnia bezstronność oraz wiarygodność raportowanych wyników. W połączeniu z ciągłym śledzeniem trendów i algorytmów pozycjonowania zapewniamy kompleksową obsługę Państwa strony. Zbierania i wykonana analiza danych z powyższych narzędzi ukierunkowuje i zapewnia ciągłość prac, które są w stanie przynieść długotrwałe efekty pozycjonowania.

Pozycjonowanie a Ads

Często spotykamy się ze stwierdzeniem, że pozycjonowanie w organicznych wynikach wyszukiwania Google oraz kampania linków sponsorowanych Google Ads to takie same formy reklamy. Na pierwszy rzut oka może się tak wydawać – w końcu mają wspólne zadanie – zwiększenie widoczności strony poprzez obecność w topowych wynikach wyszukiwania Google. Otóż różnią się one diametralnie i często są po prostu swoim uzupełnieniem.

Poniżej przedstawimy podstawowe różnice:

  • czas uzyskania pierwszych efektów – w przypadku pozycjonowania trzeba podjąć szereg działań mających na celu poprawę pozycji strony, ponadto indeksacja zmian trwa czasami nawet kilka miesięcy, w przypadku kampanii Google Ads efekty są natychmiastowe
  • wyrażenia kluczowe - linki sponsorowane pozwalają na elastyczność w dobrze promowanych słów kluczowych, w dowolnym momencie możemy je zmieniać bez konieczności zmiany kierunku działań optymalizacyjnych i oczekiwania na ponowne zaindeksowanie strony
  • czas działania – pozycje zdobyte poprzez promocję w organicznych wynikach wyszukiwania pozostają przez długi czas, możemy się spodziewać długotrwałego efektu, odwrotnie w przypadku Google Ads, widoczność jest uzależniona od wpłaconych środków
  • obszar działania – kampanie linków sponsorowanych mają nieograniczony zasięg, mogą wyświetlać się nie tylko w organicznych wynikach ale również przy pomocy sieci partnerskiej Google
  • podatność na algorytmy – reklama Google Ads jest odporna na wahania pozycji, niezależnie od aktualizacji algorytmów wyszukiwarek pozycja reklamy pozostaje niezmienna
  • koszty promocji – teoretycznie pozycjonowanie stron jest darmowe, jednak najczęściej należy uwzględnić wynagrodzenie dla agencji SEO/SEM, w przypadku Google Ads koszty zależą od konkurencyjności fraz i kliknięć, ale trzeba brać pod uwagę również opłatę za obsługę kampanii
PozycjonowanieGoogle Ads
EfektyWymagają czasuNatychmiastowo
Wyrażenie kluczoweOgraniczoneElastyczne
Czas działaniaDługotrwały efektNa okres kampanii
Obszar działaniaWyszukiwarkaWyszukiwarka i sieć partnerska
Wpływ algorytmówTakNie
Koszty promocjiDarmowe*Wysokie**

* Google nie pobiera opłat za uzyskanie pozycji, należy uwzględnić ewentualne wynagrodzenie dla firmy pozycjonującej,
** W stosunku do wyników organicznych wysoki koszt pozyskania jednego wejścia na stronę

Którą formę reklamy wybrać? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Promocja w Google Ads może stać się zupełnie oddzielnym źródłem ruchu na stronie w trakcie procesu zdobywania wysokich pozycji, ale jest także doskonałym uzupełnieniem dla strony o ugruntowanej renomie w wynikach wyszukiwania. Nasi specjaliści pomogą w wyborze odpowiedniej formy reklamy.

Ile trwa pozycjonowanie?

timer Niestety, odpowiedź na to pytanie nigdy nie jest jednoznaczna. Na to jak długo trwa pozycjonowanie strony wpływa wiele czynników, na przykład:

  • jak długo istnieje strona,
  • jak jest obszerna, np. ile posiada podstron,
  • w jakiej działa branży,
  • jakie wyrażenia kluczowe zostały wybrane do promocji,
  • jak zbudowana jest witryna,
  • jak duża jest konkurencja.

Można jednak przyjąć, że profesjonalne pozycjonowanie to usługa trwająca od kilku tygodni do nawet kilku lat dla najtrudniejszych i najbardziej prestiżowych słów kluczowych. Chociaż pierwsze efekty powinny być widoczne już po kilku tygodniach od rozpoczęcia pozycjonowania, nie można zagwarantować szybkiego osiągnięcia efektu.

Najczęściej zadawane pytania

  1. Czy mogę pozycjonować swoją stronę samodzielnie?

    Tak, jednak nie polecamy takiego działania. Błędy jakie można popełnić podczas pozycjonowania witryny mogą kosztować firmę o wiele więcej niż brak jakichkolwiek działań marketingowych. Aby skutecznie realizować strategię SEO należy posiadać odpowiednią wiedzę specjalistyczną zarówno z zakresu marketingu internetowego jak i programowania (tworzenia stron www).

  2. Jak wybrać firmę pozycjonującą?

    Przede wszystkim zalecamy unikać firm, które obiecują przysłowiowe "złote góry". Jedną z najczęściej obiecywanych rzeczy podczas podpisywania umowy na pozycjonowanie strony jest gwarancja szybkiego uzyskania wyników. Zapraszamy do odwiedzenia strony o nas, gdzie dowiesz się jak wybrać firmę pozycjonującą.

  3. Czy Wy możecie mi zagwarantować wyniki?

    Nie! Pozycjonowanie to usługa zależna od wielu czynników zewnętrznych, więc nikt nie może w 100% zagwarantować powodzenia usługi. Gwarantujemy jednak pełne zaangażowanie w promocję Twojej witryny i wierzymy, że wspólnymi siłami uda nam się osiągnąć satysfakcjonujące efekty.

  4. Mam już wysokie pozycje, po co mi pozycjonowanie?

    Zawsze istnieje pole do dalszego rozwoju firmy! Zastanów się, na ile ważnych dla Ciebie słów kluczowych widoczna jest Twoja strona? Czy na pewno są to słowa szukane przez użytkowników? A może Twoja strona pojawia się wysoko tylko po wpisaniu nazwy Twojej firmy? Skontaktuj się z naszymi doradcami, którzy wskażą obszary dalszego rozwoju promocji firmy w wyszukiwarce.

  5. Czy potrzebujecie dostępu do mojej strony www?

    Tak, dla skutecznego pozycjonowania konieczne będzie wprowadzenie zmian optymalizacyjnych w kodzie źródłowym Twojej strony. Aby móc w pełni prowadzić prace nad promocją witryny, niezbędny będzie nam dostęp do serwera FTP strony oraz jej panelu CMS – o ile taki istnieje.

  6. Czy pozycjonowanie wymaga zmian w treści i wyglądzie strony?

    Najczęściej tak. Optymalizacja treści strony stanowi nieodłączny element procesu pozycjonowania. Oczywiście nadal posiadasz pełną kontrolę i to Ty decydujesz o zawartości Twojej strony www. Jednak wprowadzenie zmian zgodnie z naszymi rekomendacjami znacząco poprawi jakość strony i przyspieszy osiągnięcie oczekiwanego efektu.

  7. Czy stosujecie się do wytycznych Google?

    Tak! Wskazówki dla Webmasterów wydane przez Google to podstawa do prowadzenia jakichkolwiek prac na stronie.

  8. Co jest potrzebne do rozpoczęcia pozycjonowania?

    Wyłącznie działająca strona internetowa i chęci do wprowadzania zmian w witrynie – to głównie od nich zależy skuteczność podejmowanych działań.

  9. Czy posiadacie w ofercie również tworzenie stron internetowych?

    Nie. Skupiamy swoje siły wyłącznie na promocji strony w Internecie, dzięki czemu zyskaliśmy miano lidera w branży SEO.

  10. Czy prowadzenie kampanii Google Ads wpływa na wyniki pozycjonowania?

    Prowadzenie kampanii Google Ads nie wpływa bezpośrednio na efekty pozycjonowania. Jest to jednak dodatkowe wsparcie dla Twojego biznesu. Kampania linków sponsorowanych może być dobrym pomysłem w początkowym etapie naszej współpracy, kiedy dopiero rozpoczynamy pracę nad widocznością Twojej strony w Internecie.

  11. Czy możecie jednorazowo wypozycjonować moją stronę?

    Niestety nie. Pozycjonowanie strony to proces, który trwa od kilku tygodni do nawet wielu lat. Nie ma żadnej gwarancji, że raz zdobyte pozycje w wynikach wyszukiwania zostaną utrzymane na stałe. Pozycjonowanie to zakres cyklicznych działań, składających się na ostateczny sukces.

📣 Zacznij pozycjonowanie strony już dzisiaj! 📣
Podaj adres strony, którą chcesz promować: