Pozycjonowanie zagraniczne

pozycjonowanie zagraniczne


Internet nie zna granic, dlatego na promocję strony internetowej na rynkach zagranicznych decyduje się coraz więcej firm. Oferując produkty czy usługi, które mogą być konkurencyjne dla firm zagranicznych, warto powalczyć o rozpoznawalność marki również poza granicami Polski. W tym celu potrzebne będzie pozycjonowanie zagraniczne.

Pozycjonowanie stron na rynku zagranicznym

Wyszukiwarka Google jest dostępna niemal w każdym kraju na świecie. Strona internetowa Twojej firmy może być więc widoczna nie tylko w polskiej wersji wyszukiwarki Google, ale również w wielu wersjach zagranicznych. Dzięki temu możesz zwiększyć zainteresowanie ofertą Twojej firmy już nie tylko lokalnie czy nawet w całym kraju, ale również u zagranicznych sąsiadów lub w bardziej odległych państwach. Jeśli strona internetowa oprócz polskiej wersji językowej jest dostępna również po angielsku, niemiecku czy w jeszcze innym języku (choćby dla części zawartości), pewne podstawy do pozycjonowania zagranicznego są już zapewnione. Warto pójść o krok dalej i zwiększyć widoczność strony w zagranicznych wyszukiwarkach na słowa kluczowe w tych właśnie językach.

Nowe rynki to również nowi konkurenci, a więc i nowe wyzwania. W strategii pozycjonowania zagranicznego nie można pominąć analizy serwisów konkurencyjnych z państw, w których chcemy zaistnieć. Jeśli Twoja firma jest znana klientom z Twojego miasta, regionu, dzięki licznym działaniom z zakresu SEO na zagranicę będą mogli ją poznać także użytkownicy wyszukiwarek zagranicznych. Odpowiedni dobór słów kluczowych, dostarczenie treści w wybranych językach, linki z katalogów firm z danego kraju – to tylko część działań podejmowanych przy tego typu pozycjonowaniu.

Co możesz zyskać, ale i na co musisz się przygotować?

Przede wszystkim Twoja firma musi być gotowa, aby obsługiwać zagranicznych klientów. Odpowiednie przygotowanie językowe w kontakcie z klientem, możliwość realizacji usług w danym kraju, dostępność wysyłki towarów zagranicę – to kilka z przykładów elementów wiedzy w firmie, która musi być zapewniona. Przy większym zainteresowaniu może być także konieczne zwiększenie załogi czy produkcji, a nawet warto rozważyć otwarcie oddziału firmy czy biura poza granicami Polski. Otwarcie na rynki zagraniczne to z kolei możliwość zyskania nowych klientów, dysponującymi często większymi środkami niż klienci w Polsce – jest więc o co walczyć!

Pytanie

Co należy wykonać w zakresie pozycjonowania zagranicznego?

✅ Analiza strony i konkurencji

Strona pozycjonowana w Polsce podlega innym wymaganiom niż na rynki zagraniczne – sprawdzimy więc, jakie ewentualne braki trzeba uzupełnić, aby witryna miała szansę pojawić w zagranicznych wyszukiwarkach. Inna jest również konkurencja, sprawdzamy więc, z kim będzie toczyć się walka w branży o pozycje w zagranicznych wersjach językowych wyszukiwarki Google.

✅ Optymalizacja kodu i treści

Poprawna budowa kodu strony jest ważna niezależne od tego, w jakiej wersji wyszukiwarki Google strona jest pozycjonowana, jednak pewne elementy mogą wymagać przebudowy. Optymalizujemy nie tylko kod strony, ale też należy dostarczyć odpowiednie treści w konkretnych językach – nie tylko wykonując tłumaczenia polskiej zawartości, ale także pisząc zupełnie nowe teksty. Meta-tagi i ich zawartość powinna być dostosowana do odpowiedniego języka. Użytkownik w zależności od języka przeglądarki powinien być kierowany na odpowiednią wersję strony.

✅ Linki z zagranicznych stron

Budowa profilu linkowego domeny promowanej na zagraniczne rynki nie może być taka sama jak na rynku polskim – dlatego wiemy, jakich linków użyć, aby pomóc stronie w procesie pozycjonowania zagranicznego. Są to jednak nadal wysokiej jakości linki zgodnie z wytycznymi Google – zasada, iż liczy się jakość, a nie ilość, jest tutaj równie istotna.

Dzięki naszym działaniom już wiele firm zyskało nowych klientów z zagranicy!

Rozpoznawalność marki nie tylko w Polsce, filie poza granicami kraju, obsługa zagranicznych kontrahentów – dzięki pozycjonowaniu zagranicznemu spotkało to już wielu przedsiębiorstw, Twoja firma może również do nich dołączyć!



📣 Zacznij pozycjonowanie strony już dzisiaj! 📣
Podaj adres strony, którą chcesz promować: