Internet nie zna granic, dlatego na promocję strony internetowej na rynkach zagranicznych decyduje się coraz więcej firm. Oferując produkty czy usługi, które mogą być konkurencyjne dla firm zagranicznych, warto powalczyć o rozpoznawalność marki również poza granicami Polski. W tym celu potrzebne będzie pozycjonowanie zagraniczne.
Wyszukiwarka Google jest dostępna niemal w każdym kraju na świecie. Strona internetowa Twojej firmy może być więc widoczna nie tylko w polskiej wersji wyszukiwarki Google, ale również w wielu wersjach zagranicznych. Dzięki temu możesz zwiększyć zainteresowanie ofertą Twojej firmy już nie tylko lokalnie czy nawet w całym kraju, ale również u zagranicznych sąsiadów lub w bardziej odległych państwach. Jeśli strona internetowa oprócz polskiej wersji językowej jest dostępna również po angielsku, niemiecku czy w jeszcze innym języku (choćby dla części zawartości), pewne podstawy do pozycjonowania zagranicznego są już zapewnione. Warto pójść o krok dalej i zwiększyć widoczność strony w zagranicznych wyszukiwarkach na słowa kluczowe w tych właśnie językach.
Nowe rynki to również nowi konkurenci, a więc i nowe wyzwania. W strategii pozycjonowania zagranicznego nie można pominąć analizy serwisów konkurencyjnych z państw, w których chcemy zaistnieć. Jeśli Twoja firma jest znana klientom z Twojego miasta, regionu, dzięki licznym działaniom z zakresu SEO na zagranicę będą mogli ją poznać także użytkownicy wyszukiwarek zagranicznych. Odpowiedni dobór słów kluczowych, dostarczenie treści w wybranych językach, linki z katalogów firm z danego kraju – to tylko część działań podejmowanych przy tego typu pozycjonowaniu.
Przede wszystkim Twoja firma musi być gotowa, aby obsługiwać zagranicznych klientów. Odpowiednie przygotowanie językowe w kontakcie z klientem, możliwość realizacji usług w danym kraju, dostępność wysyłki towarów zagranicę – to kilka z przykładów elementów wiedzy w firmie, która musi być zapewniona. Przy większym zainteresowaniu może być także konieczne zwiększenie załogi czy produkcji, a nawet warto rozważyć otwarcie oddziału firmy czy biura poza granicami Polski. Otwarcie na rynki zagraniczne to z kolei możliwość zyskania nowych klientów, dysponującymi często większymi środkami niż klienci w Polsce – jest więc o co walczyć!
Strona pozycjonowana w Polsce podlega innym wymaganiom niż na rynki zagraniczne – sprawdzimy więc, jakie ewentualne braki trzeba uzupełnić, aby witryna miała szansę pojawić w zagranicznych wyszukiwarkach. Inna jest również konkurencja, sprawdzamy więc, z kim będzie toczyć się walka w branży o pozycje w zagranicznych wersjach językowych wyszukiwarki Google.
Poprawna budowa kodu strony jest ważna niezależne od tego, w jakiej wersji wyszukiwarki Google strona jest pozycjonowana, jednak pewne elementy mogą wymagać przebudowy. Optymalizujemy nie tylko kod strony, ale też należy dostarczyć odpowiednie treści w konkretnych językach – nie tylko wykonując tłumaczenia polskiej zawartości, ale także pisząc zupełnie nowe teksty. Meta-tagi i ich zawartość powinna być dostosowana do odpowiedniego języka. Użytkownik w zależności od języka przeglądarki powinien być kierowany na odpowiednią wersję strony.
Budowa profilu linkowego domeny promowanej na zagraniczne rynki nie może być taka sama jak na rynku polskim – dlatego wiemy, jakich linków użyć, aby pomóc stronie w procesie pozycjonowania zagranicznego. Są to jednak nadal wysokiej jakości linki zgodnie z wytycznymi Google – zasada, iż liczy się jakość, a nie ilość, jest tutaj równie istotna.
Rozpoznawalność marki nie tylko w Polsce, filie poza granicami kraju, obsługa zagranicznych kontrahentów – dzięki pozycjonowaniu zagranicznemu spotkało to już wielu przedsiębiorstw, Twoja firma może również do nich dołączyć!
📣 Zacznij pozycjonowanie strony już dzisiaj! 📣
Podaj adres strony, którą chcesz promować: